20.08.2021/20:46

Rosnące koszty mocno biją w wyniki sieci Organic Farma Zdrowia

Spółka Organic Farma Zdrowia zakończyła II kw. 2021 r. sprzedażą na poziomie 13,4 mln zł, co oznacza wzrost o 8,7 proc. r/r. Cała grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 23,9 mln w stosunku do 23,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3 proc.

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia wskazuje, że II kw. br. zarówno spółka jak i grupa zakończyła wzrostem sprzedaży, jednak daleko nie satysfakcjonującym zarząd, ponieważ porównanie jest robione do niskiej bazy II kw. z zeszłego roku, kiedy to sprzedaż była na bardzo niskim poziomie po wprowadzeniu pierwszego lockdownu i bardzo daleko idących ograniczeń w związku z pandemią Covid-Sars2.

Sławomir Chłoń podkreśla, że zarząd intensywnie i na bieżąco analizuje wszystkie koszty i dokonuje na każdym polu optymalizacji, ale bardzo szybko rosnące koszty wynagrodzeń, czynszów, energii, zakupów i usług zewnętrznych, powoduje, że przy obniżonej sprzedaży (w stosunku do okresu z przed pandemii) nieuniknione są ujemne wyniki netto i EBITDA.

Według szefa Organic Farma Zdrowia wszystkie sygnały rynkowe i co do zwyczajów zakupowych Polaków, wskazują, że konsumenci chcą się coraz lepiej i zdrowiej odżywiać, że coraz bardziej poszukują jakości, „czystej etykiety”, produktów organicznych (ekologicznych, Bio).

Właściciele, zarząd i kierownictwo spółki wierzą, że jesienią br. – po powrocie z wyjątkowych w tym roku wakacji – konsumenci wrócą do normalności funkcjonowania i „deklaracja żywieniowa Polaków” przełoży się na wzmożone zakupy produktów oferowanych przez spółkę i grupę. - Spodziewany, duży wzrost sprzedaży pozwoli wypracować dodatnie wyniki w IV kw. br. i kolejnych latach – podsumowuje  Sławomir Chłoń.

 Organic Market to największa w Polsce sieć samoobsługowych Delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Podstawową działalnością spółki jest detaliczna sprzedaż żywości ekologicznej, ekologicznych kosmetyków i środków higieny osobistej i domowej. Sprzedaż jest realizowana poprzez sieć 31 delikatesów stacjonarnych pod markami Organic Market i poprzez 2 sklepy internetowe. Wśród sklepów stacjonarnych trzy to jedne z pierwszych w Polsce wielkopowierzchniowe markety ekologiczne, zlokalizowane w Warszawie (al. Jana Pawła II nr 22 i ul. Herbsta 4) oraz we Wrocławiu przy placu Nowy Targ 28.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także