21.02.2023 / 11:34
StoryEditor

Rośnie popularność zakupów z odroczoną płatnością. Nie tylko wśród konsumentów [RAPORT]

Rośnie popularność płatności odroczonych (fot. Shutterstock)
Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, rośnie liczba osób zainteresowanych zakupami z odroczoną płatnością. Ta forma kupowania zdobywa sobie popularność nie tylko wśród konsumentów, ale także wśród mikroprzedsiębiorców.

Rosnąca popularność zakupów z odroczonym terminem płatności to z jednej strony szansa na zwiększenie sprzedaży, bo części klientów łatwiej sfinansować zakup, kiedy mogą go opłac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 18:15
StoryEditor
Nestle zwolni 16 000 pracowników w ciągu dwóch lat. Prezes wyjaśnia, dlaczego to zrobi
Philipp Navratil Chief Executive Officer Nestlé S.A.

Nestlé, największa na świecie firma spożywcza, właściciel marek takich jak KitKat i Nesquik, ogłosiła plan redukcji około 16 000 miejsc pracy na całym świecie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Cięcia w Nestle, stanowiące niemal 6% globalnej siły roboczej firmy, są wynikiem dążenia do obniżenia kosztów i osiągnięcia "efektywności operacyjnej", w tym poprzez automatyza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 11:39
StoryEditor
Inflacja spada poniżej 3 proc., ale wystrzeliły ceny alkoholu. O ile?
Inflacja spada poniżej 3 proc., ale wystrzeliły ceny alkoholu. O ile? (fot. Canva)

GUS podał najnowsze dane o inflacji. Wynika z nich, że ceny towarów i usług we wrześniu 2025 r. wzrosły o 2,9 proc. r/r. Które produkty najszybciej rosły, a co staniało względem poprzedniego roku?

W artykule przeczytasz:

  • GUS: inflacja we wrześniu poniżej 3 procent
  • Jakie towary i usługi drożał najbardziej, a które taniały?
  • Inflacja w granicach celu RPP. „Głębszy spadek od początku 2026 roku”

GUS: inflacja we wrześniu poniżej 3 procent

– Ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2025 r. wzrosły o 2,9 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku – podał Główny Urząd Statystyczny.

Co więcej, ceny względem sierpnia nie zmieniły się. Są to dane zgodne z wcześniejszym wstępnym szacunkiem GUS.

Z kolei analitycy z PKO Banku Polskiego wskazują, że inflacja towarowa wzrosła do 1,9 proc. r/r z 1,7 proc. r/r w sierpniu, a wzrost inflacji usługowej nieco hamuje i ceny we wrześniu wzrosły do 5,8 proc. r/r wobec 6,0 proc. r/r w sierpniu.

Jakie towary i usługi drożał najbardziej, a które taniały?

Główny Urząd Statystyczny opublikował także dane wskazujące, Które towary i usługi drożały najbardziej, a które taniały we wrześniu. W porównaniu do cen z września 2024 roku obecnie najszybciej rosły ceny w zakresie: napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 6,8 proc.), restauracji i hoteli (o 5,4 proc.), zdrowia (o 4,8 proc.) czy żywności (o 3,9 proc.). Jednak kilka grup produktów i usług staniało w porównaniu do poprzedniego roku. Największy spadek cen GUS odnotował w transporcie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 63% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. październik 2025 07:06