28.04.2016 / 19:31
StoryEditor

Rynek dyskontów w Polsce

()
Format, w jakim w przyszłości zostawimy najprawdopodobniej najwięcej pieniędzy, to dyskonty, których udział na rynku polskim sięga dziś 24% – trzy razy więcej niż siedem lat temu. To poziom wyższy niż we Francji (14%), bliski Belgii (19%) i szybko podążający śladem Niemiec, gdzie dyskonty posiadają aż 44% spożywczego rynku detalicznego.

W największym stopniu jest to efekt dynamicznej ekspansji Biedronki, która jest mistrzem w realizacji strategii biznesowej przystosowanej do skutecznej rywalizacji cenowej. B...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 14:19
StoryEditor
Hipermarkety walczą o klientów loteriami. Auchan, Carrefour i Kaufland rozdają miliony w nagrodach
Natychmiastowa wygrana. Loteria Auchan Szczęściobranie daje szansę na wygranie sprzętu AGD, produktów spożywczych premium czy bony zakupowe. Raz w tygodniu odbywa się losowanie nagrody głównej – samochodu Toyota

Auchan, Carrefour i Kaufland uruchamiają ogólnopolskie loterie z nagrodami. Sieci hiper- i supermarketów marketów próbują ściągnąć do swoich sklepów klientów odpływających do dyskontów, które wabią ich mocnymi promocjami. Należy jednak zaznaczyć, że trzej operatorzy nie konkurują jedynie z Biedronką, Lidlem, Netto czy Aldim, ale także - ze względu na realizowane misje - ze sobą na wzajem.

Loterie w hipermarketach – nowa broń w walce o klientów

Trzy największe sieci hipermarketów w Polsce – Auchan, Carrefour i Kaufland – niemal jednocześnie uruchomiły loterie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 10:21
StoryEditor
Biedronka stąpa po polu minowym. Trzy kluczowe działania pozwolą jej budować przewagę na rynku
Biedronka stąpa po polu minowym. Jak sieć chce budować przewagę na rynku detalicznym? (fot. Shutterstock)

Biedronka zwiększyła sprzedaż o 7,4% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku, ale wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) nie nadążył za inflacją żywności. Jakie są główne wyzwania sieci i w jaki sposób zamierza utrzymać swoją pozycję na rynku detalicznym?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie były wyniki Biedronki w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025?
  • Jakie czynniki wpływały na sprzedaż detaliczną w Polsce?
  • Sytuacja rynkowa stworzyła dla Biedronki pole minowe
  • Jaki jest klucz do wzrostu sprzedaży Biedronki?
  • Sprzedaż Biedronki rośnie, ale LFL ciągle poniżej inflacji
  • Biedronka ma ambitne plany otwarć nowych sklepów
  • Główne wyzwania dla Biedronki

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku polski rynek detaliczny był polem ostrej walki o portfele konsumentów. Wyzwaniem pozostawała sytuacja kosztowa i ostrożni w wydatkach konsumenci.

Jakie były wyniki Biedronki w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025?

Wyniki Biedronki – na pierwszy rzut oka całkiem niezłe – pokazują wyzwania, z jakimi zmaga się nie tylko największy detalista, ale cała branża. Wzrost sprzedaży o 7,4% (do 18,8 mld euro) w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. potwierdza siłę marki. Jednak wzrost kosztów i niepewność towarzysząca wydatkom klientów zmusza dyskontera do stałej redefinicji strategii.

Jakie czynniki wpływały na sprzedaż detaliczną w Polsce?

W Polsce, z jednej strony, mieliśmy do czynienia z istotnym wzrostem płacy minimalnej o 9,2%, dzięki czemu wzrósł dochód rozporządzalny gospodarstw domowych, co teoretycznie mogłoby stymulować konsumpcję.

Z drugiej jednak, inflacja żywności utrzymała się na znaczącym poziomie, wynosząc 5,3% w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, ze średnią w III kwartale na poziomie 4,7%. Warto także dodać, że mocny wzrost płac przełożył się na wzrost kosztów i dodatkowe obciążenia biznesu operatora.

Sytuacja rynkowa stworzyła dla Biedronki pole minowe

Pedro Soares Dos Santos, CEO Jerónimo Martins, zauważył, że globalna niepewność geopolityczna wpływa na zaufanie i zachowania konsumentów, zwiększając ich zainteresowanie okazjami oszczędności. Polskie rodziny w tym okresie ograniczały spożycie żywności i koncentrowały się na niskich cenach oraz promocjach. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. listopad 2025 01:44