27.09.2016/15:32

Sharing - trend, który będzie królował na rynku słodyczy

Konkurencją dla bombonierki nie musi być druga czy trzecia bombonierka. Konkurencję stanowić mogą dla niej kwiaty, wino czy szampan - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Igor Jeliński, prezes firmy Mieszko.

Jakie segmenty rynku słodyczy w Polsce są pana zdaniem najbardziej perspektywiczne?

W mojej opinii najbardziej perspektywiczny i zarazem najszybciej rozwijający się będzie ten segment, który my w Mieszku nazywamy tzw. sharingiem. Chodzi o produkty w nieco mniejszych opakowaniach, które klient kupuje po to, aby móc się nimi podzielić ze swoimi bliskimi.

Trend ten dotknie m.in. bombonierki. Widać już coraz wyraźniej, że polski klient chce mniejszych bombonierek. Widzimy, co się dzieje na rynkach wschodnich, co na zachodnich i jak to ewoluuje w Polsce. Bombonierki będą zmniejszały swoje rozmiary, a ich zakup coraz mocniej związany będzie z okazjami.

Bombonierki zapewne będą się zmieniać wraz z oczekiwaniami klienta dotyczącymi coraz lepszej jakości tego, co znajdzie w środku, a nie tylko ładnego opakowania.

To, co jest w środku, liczy się najbardziej. Dla firmy Mieszko jakość to podstawa – dlatego nieustannie podnosimy jakość naszych pralin. Trzeba jednak pamiętać, że bombonierka to jest prezent, a prezent musi ładnie wyglądać, dlatego oferujemy konsumentom wysokiej jakości praliny w ładnych, nowoczesnych opakowaniach. Niektórzy sądzą, że konkurencją dla bombonierki jest druga czy trzecia bombonierka. Tymczasem to nie jest takie proste. W Mieszku rozumiemy, że bezpośrednią konkurencją dla bombonierki mogą być także kwiaty, wino czy szampan.

Jaka przyszłość czeka kategorię cukierków? Jakie macie pomysły na zwiększanie sprzedaży w tym segmencie?

Firma Mieszko tradycyjnie jest bardzo silna w sprzedaży cukierków na wagę i zamierzamy tę tradycję kontynuować, bo polski rynek ma to do siebie, że sporo cukierków sprzedaje się właśnie w ten sposób. Cukierki to obok pralin druga kluczowa kategoria produktów dla Mieszka. Sprzedajemy zarówno cukierki czekoladowe - nasze słynne Michaszki, teraz w nowej odsłonie ze zwiększoną ilością orzecha aż do 25 proc. - jak i karmelki, krówki, żelki oraz cukierki musujące Zozole.

Zozole to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek cukierków dla dzieci w Polsce, którą chcemy dalej rozwijać, zwłaszcza jeśli chodzi o dystrybucję. Zozole są bardzo atrakcyjne, bo niosą ze sobą coś więcej – musują, mają unikalne kształty i kolory oraz bogaty świat marki, do którego dzieci chętnie zapraszają swoich przyjaciół właśnie po to, by zozolową zabawą umilić sobie czas spędzany w szkole. Doskonale znamy dzieci - jesteśmy z nimi i ich rodzicami w stałym kontakcie dlatego dokładnie wiemy jak tworzyć preteksty do wspólnej radości. W przyszłym roku szykujemy kolejną niespodziankę dla fanów marki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.