20.09.2017/10:24

Sieć Bonus zmierza ku twardej franczyzie

– Stawiamy na mocniejszą współpracę z producentami i zaczynamy tworzyć bardziej twardą franczyzę – mówi Grażyna Kamińska, członek zarządu sieci Bonus.

– Powołaliśmy koordynatora, którego zadaniem jest dbanie o dostępność produktów, właściwe ich oznakowanie, odpowiednią ekspozycję, a także prowadzenie akcji promocyjnych. Chcemy unikać sytuacji, w których właściciele sklepów nie w pełni realizują zobowiązania w stosunku do producentów. Zaczynamy tworzyć bardziej twardą franczyzę. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, która rośnie – wyjaśnia Grażyna Kamińska.

Tłumaczy, że koordynator wspiera detalistów, zdejmując z ich barków część obowiązków związanych z zarządzaniem półką, logistyką i marketingiem. Pytana, jakie jeszcze działania podejmowane są w ramach przechodzenia na twardszą franczyzę wyjaśnia, że trwa tworzenie mocnej grupy składającej się z 15-20 detalistów, którzy będą dzielić się wiedzą, w tym informacjami o obrotach. – Ta grupa ma stanowić filar sieci i zapoczątkować nowy styl prowadzenia działań – przekonuje Grażyna Kamińska.

Póki co nie ma planów dotyczących ekspansji sieci na sąsiednie województwa (wszystkie sklepy zlokalizowane są na Mazowszu). – Skupiamy się na współpracy z jednym dystrybutorem, uważając to za najlepszy system, pozwalający skupić się nad obrotami, sprzedażą, dostawami, promocjami i rozliczaniem – mówi Grażyna Kamińska.

Sieć Bonus liczy 170 sklepów zlokalizowanych w województwie mazowieckim. Średnia wartość koszyka wynosi 18 zł (12 zł w 2016 r.), a liczba indeksów to 4500-6000 SKU.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.