06.11.2020/01:11

Sieć Dino może w cztery lata podwoić liczbę sklepów

Licząca ponad 1370 placówek sieć sklepów Dino może w ciągu czterech najbliższych lat podwoić liczbę sklepów – uważają analitycy DM BOS. Tym samym operator osiągnie liczbę ponad 2500 sklepów. Warto przypomnieć że w ostatnich latach firma była w stanie otwierać znacznie ponad 200 placówek rocznie.

Jak podkreśla Jakub Viscardi, analityk DM BOS „przez ostatnich 10 lat spółka radziła sobie bardzo dobrze z rozbudową sieci sklepów, co roku zwiększając ich liczbę. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia (w tym stosunkowo dużą odporność wyników finansowych na wpływ pandemii) zakładamy, że jeszcze w najbliższych 4 latach (2019-23) spółka powinna być w stanie podwoić liczbę sklepów w sieci.”

Jednocześnie w ciągu ostatnich 5 lat Spółka sukcesywnie poprawiała rentowność; marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z 22 proc. w 2014 do 24,3 proc. w 2019 roku. Dlatrego zdaniem eksperta, „ta tendencja powinna się utrzymać w nadchodzących latach, głównie dzięki poprawie warunków współpracy z dostawcami ze względu na rosnącą skalę działalności oraz coraz lepszą strukturę sprzedaży.”

Analitycy prognozują wzrost EBITDA w latach 2020 i 2021 odpowiednio na 33 proc. i 28 proc. rdr. Równocześnie przy założeniu dalszej ekspansji w nadchodzących latach zakładają 29 proc. CAGR dla EBITDA na lata 2019-22.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.