31.08.2020/10:49

Sieć Odido ma już 10 lat. Makro uruchomiło w tym czasie 2660 sklepów w 1441 miejscowościach

Sieć franczyzowa Odido obchodzi swoje dziesięciolecie. Obecnie liczy 2660 placówek, zlokalizowanych w całym kraju, od małych miejscowości, aż po duże miasta – w sumie w 1441 miejscowościach. Przedstawicele firmy Makro, która jest organizatorem sieci podkreślają, że "rynek ulega ciągłym zmianom, co oznacza, że kolejne 10 lat dla ODIDO będzie z pewnością czasem przyspieszonego rozwoju i jeszcze głębszej współpracy franczyzobiorcami."

Sieć, której operatorem jest Makro, opiera się na modelu miękkiej franczyzy. Jak przekonuje hurtownik, to koncept skierowany do właścicieli sklepów, którzy cenią sobie niezależność biznesową, ale jednocześnie poszukują partnera, który będzie ich wspierał w codziennym prowadzeniu biznesu.

– Obserwujemy postępujący spadek liczby sklepów na rynku, przy czym najszybciej znikają te najmniejsze, prowadzone przez niezależnych właścicieli. Sklepy niezależne mają duże problemy, żeby konkurować z coraz liczniejszymi sieciami sklepów spożywczych, dyskontami oraz sieciami mniejszych supermarketów, otwieranych w małych i średnich miejscowościach. Siła zakupowa sklepu niezależnego jest dużo mniejsza i nie jest on w stanie zaoferować ceny ani doświadczenia zakupowego na poziomie sklepu sieciowego. Dodatkowo w sklepach niezależnych często mamy do czynienia z problemem sukcesji, młodsze pokolenie nie chce przejmować biznesu rodzinnego – komentuje sytuację w sektorze handlu tradycyjnego Marta Plakwicz, menedżer działu TGM i polityka cenowa w Makro, podkreślając sens przystąpienia do franczyzy. – Makro z sukcesem rozwija swój koncept ODIDO, udaje nam się rok rocznie powiększać naszą „rodzinę franczyzową” o trzycyfrową liczbę sklepów – dodaje Plakwicz.

Dynamiczny rozwój sieci franczyzowych jest wyraźnie widoczny na rynku, zmiany związane z pandemią COVID-19 tylko przyspieszyły ten trend. Niezależni właściciele sklepów, próbując przetrwać na bardzo konkurencyjnym rynku i jednocześnie zapewnić sobie bezpieczeństwo i niezawodność dostaw, coraz chętniej dołączają do sieci spożywczych franczyzowych.  – MAKRO z sukcesem rozwija swój koncept ODIDO, udaje nam się rok rocznie powiększać naszą „rodzinę franczyzową” o trzycyfrową liczbę sklepów. Jak widać, zmiany rynkowe powodują, że współpraca z zaufanym stabilnym partnerem zyskuje na znaczeniu – dodaje Marta Plakwicz.

ODIDO nieustannie ewoluuje, by dopasować się do konkurencyjnego rynku. MAKRO, operator sieci, zapewnia swoim partnerom dostęp do bardzo szerokiego asortymentu produktów spożywczych i przemysłowych, zarówno w swoich halach, jak i w usłudze dostaw. Właściciele sklepów pod szyldem ODIDO korzystają przy tym z preferencyjnych cen zakupu i promocji dedykowanych tylko im.

Makro podkreśla, że siłę sieci zauważają też producenci, którzy bardzo chętnie klientom sklepów Odido dedykują swoje akcje promocyjne i konkursowe. Konsumenci co dwa tygodnie mają możliwość korzystania z oferty prezentowanej w gazetce promocyjnej. Na nowe potrzeby konsumentów mają również odpowiadać nowe koncepty, takie jak „Winostrefa”, kącik kawowy Rioba czy „Chwytaj w biegu” – kanapki, zdrowe soki, oferta przekąsek na ciepło.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także