Sieć Rabat Detal mocno rozwija koncept convenience
Sieć Sklepów Rabat ma już ponad 1000 sklepów na terenie Polski. Sieć działa w trzech formatach: sklepy monopolowe, ogólnospożywcze i convenience, który rośnie w siłę.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy Rabat Detal współpraca małych sklepów na zasadzie franczyzy daje ogrom możliwości, szczególnie, że zainteresowanie franczyzą ciągle rośnie. Operator oprócz placówek w koncepcie dużych marketów spożywczych rozwija intensywnie sieć małych sklepów o powierzchni od 60 mkw.
„Podsumowanie kolejnego roku wskazuje na kolejne spadki w tempie rozwoju dyskontów. Przyczyna leży w nasyceniu rynku oraz agresywnej walce między dyskontami, a tym samym wzroście konkurencyjności. Potwierdzają się założenia, świadczące o wzroście sklepów typu convenience.” – podkreślają eksperci Rabat Detal.
I dodają: „Kolejną przyczyną zamykania się coraz to więcej sklepów są dostępne sklepy internetowe. Społeczeństwo ze względu na różny charakter swojej pracy oraz harmonogram dnia, często nie znajduje już czasu, nie wspominając o chęciach i energii, na zakupy stacjonarne. Na myśl o długich kolejkach przy kasach i na parkingach coraz częściej sięgamy po zakupy on-line, gdzie na spokojnie, późnym wieczorem możemy wybrać w internecie potrzebne dla nas produkty z możliwością dostarczenia ich na drugi dzień pod same drzwi. Coraz więcej klientów korzysta z formy E-commerce ze względu na wygodę i elastyczność dopasowaną do własnych potrzeb.”
Sieć handlowa Rabat Detal z Centralą w Katowicach skupia ponad 1000 placówek handlowych działających w 10 regionach : woj. śląskim, woj. dolnośląskim, woj. opolskim, woj. wielkopolskim, woj. małopolskim, woj. lubelskim, woj. lubuskim, woj. kujawsko-pomorskim, woj. Podkarpackim i woj. łódzkim.
13