31.03.2017/13:39

Sieci dyskontowe w Polsce rodziną silne!

Rodziny z dziećmi zawsze były ważnym elementem strategii sprzedażowo-asortymentowej sieci handlowych. Jednak od momentu gdy wszedł w życie program Rodzina 500+, stały się ich oczkiem w głowie. Kampanie promocyjne i koncepty marketingowe  prowadzone przez Biedronkę, Lidla czy Netto są tego doskonałym przykładem.

W 2016 r. koszt programu Rodzina 500+ wyniósł ok. 17 mld zł, w tym roku ma to być już 23 mld zł. To kwota, której firmy handlowe nie mogą zignorować i będą walczyć, aby jak największa część tej kwoty trafiła do ich kas sklepowych. Co ważne, operatorzy handlowi nie polują jedynie na pieniądze wydawane na produkty spożywcze i napoje, ale szeroko pojęty non food i produkty drogeryjne i  higieniczne.

Obecnie w gazetkach handlowych niezwykle często odnajdujemy odniesienia do rodziny, oferta jest profilowana tak aby była jak najbardziej atrakcyjna dla rodziców z dziećmi.

Warto przypomnieć kilka dużych akcji, które miały miejsce jeszcze w ubiegłym roku, gdy dopiero ruszały wydatki z programu 500+. Gdy tylko ruszyły wypłaty z programu, sieć Lidl zaproponowała polskim konsumentom 100 produktów w cenie 2 zł, a Biedronka ponad 100 produktów sprzedawanych o 2 zł taniej. Szybko do grona walczącego na promocje dołączył Carrefour, proponując 200 produktów w ofercie "1+1 za złotówkę", a nieco później dokładając kolejnych 300 produktów w ofercie "1+drugi za 50 proc.".

W czerwcu 2016 r. sieć sklepów Biedronka uruchomiła akcję promocyjną „Biedronka dla rodziny”. Od 30 czerwca do końca roku, co tydzień, w ramach akcji w sprzedaży będzie dostępnych kilkadziesiąt specjalnie oznaczonych produktów spożywczych i przemysłowych. W sumie akcja objeła ponad 500 artykułów. Kupując jeden z oznaczonych produktów, drugi taki sam możnabyło nabyć w cenie niższej o połowę.

W ramach akcji "500 minus" w Kauflandzie kupić można było m.in. słodycze, lody, napoje i wody, konserwy, herbaty i kawy, przyprawy, artykuły higieny osobistej oraz chemię gospodarczą. Obniżki cen w ramach tejże akcji wahały się od 9 proc. do 16 proc.

Sieci nie ustają w walce o przyciągnięcie rodzin nie tylko na małe codzienne zakupy, ale także duże weekendowe sprawunki. Przykładem jest kampania "Wielkie weekendowe zakupy w Lidlu", w ramach której w sobotę i niedzielę sieć wprowadziła ofertę, w ramach której na kilka wybranych produktów mocno obniżyła ceny. 

Coraz ważniejsze są w kampaniach także dzieci, na które rodzice chętnie wydają pieniądze. Operatorzy prowadzą specjalne akcje lojalnościowe dla najmłodszych. Wystarczy wspomnieć biedronkowe Świeżaki, czy firgurki Stikeez z Lidla.

Sieć Netto, która została partnerem programu MasterChef Junior przygotowała w związku z tym specjalny program lojalnościowy z nagrodami dla dzieci, które lubią gotować.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.