16.10.2018/10:31

Sieci mogą naruszać przepisy, pytając klientów o kody pocztowe

Pocztowe numery adresowe (PNA) mają ułatwiać sortowanie przesyłek. Ale pytania o nie pojawiają się przy finalizacji zakupów w sklepach stacjonarnych. Według konsumentów, nieudzielenie odpowiedzi skutkuje niekiedy odmową sprzedaży. Sieci temu zaprzeczają. Tego typu działania wzbudziły także zainteresowanie polityków.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Doris 17.10.2018

    A do tego żenujący tytuł, który już sugeruje czytelnikowi, jak to strasznie te złe sieci naruszają prawo! Postawiona od razu teza, po co czytać dalej?

  • Gregory 16.10.2018

    Rozpacz mnie ogarnia jak czytam. Ludzie, którzy podnoszą problem pytań o kody pocztowe przy kasie (politycy) nie maja chyba elementarnej wiedzy geograficzno-informatycznej. Czy można zidentyfikować kupującego po kodzie? Nie !!!
    A jak płaci kartą? To kod jest niepotrzebny o ile operator karty poda akceptantowi dane klienta ( a w to raczej wątpię). To może zakazać używania kart płatniczych i obrotu bezgotówkowego w imię RODO?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.