21.04.2022 / 14:10
StoryEditor

Sięgnij po nowe "Wiadomości Handlowe"! W środku wywiad z nowym CEO Netto Polska, tematem numeru handel w metawersum

Do dystrybucji trafił właśnie drugi numer odmienionego przez nas w tym roku magazynu "Wiadomości Handlowe". Zachęcamy do zapoznania się z jego zawartością i życzymy przyjemnej lektury!

W nr 2/2022 "Wiadomości Handlowych" poruszyliśmy m.in. następujące tematy:

- Rosyjska wojna w Ukrainie i jej konsekwencje dla globalnego rynku żywności. Temat przeanalizował Łukasz Rawa. Dodatkowo polecamy wywiad przeprowadzony przez Irinę Nowochatko-Kowalczyk z Natalią Azjukowską z ukraińskiej sieci handlowej Varus o tym, jak działania wojenne wpłynęły na prowadzenie biznesu w Ukrainie i przewartościowały priorytety

- Tematem numeru jest handel w metawersum. Sen o metawersum błyskawicznie zawładnął umysłami biznesmenów, menedżerów i inwestorów z całego świata, jednak nikt właściwie nie wie, jak ta idea będzie wyglądała w praktyce. Pomimo tego Paweł Jachowski spróbował wytłumaczyć, co może czekać branżę handlową w najbliższych latach

- Wywiad numeru przeprowadziliśmy z Hugo Mesquitą, świeżo upieczonym CEO sieci Netto Polska, dawniej przez wiele lat związanym z Biedronką. To pierwszy wywiad, którego menedżer udzielił mediom od czasu dołączenia do Netto - tym bardziej zachęcamy do zapoznania się z zawartymi w nim przemyśleniami i ujawnionymi planami rozwoju Netto. Z Hugo Mesquitą rozmawiali Paweł Jachowski i Łukasz Stępniak. Uwaga, Czytelnicy portalu wiadomoscihandlowe.pl mogą przeczytać wywiad również po kliknięciu w niniejszy link.

- Do Polski wchodzi sieć DM Drogerie Markt. To największy na rynku niemieckim konkurent dobrze nam znanego Rossmanna. Katarzyna Bochner-Boguta sprawdziła, czy mamy do czynienia z wejściem smoka, czy może jednak... smoczka

- Łukasz Stępniak i Konrad Kaszuba porozmawiali z założycielami polskiego start-upu Fyrtel, którzy deklarują, że nie wierzą w q-commerce. A w co wierzą? O tym przeczytać można w naszym wywiadzie.

- O konceptach typu "sklep w sklepie" napisał Michał Kokoszkiewicz. Z lektury artykułu dowiecie się, które tego typu mariaże mają szansę na powodzenie, a które niekoniecznie - i co będzie czynnikiem o tym decydującym.

- Produkty dostępne w Żabce stały się obiektem pożądania dla dzieci i młodzieży. Jak to się stało, że największa sieć convenience w Polsce zdobyła rzesze młodych wyznawców? Odpowiedź znaleźć można w artykule Magdy Głowackiej

- Fanom oraz antyfanom zakazu handlu w niedziele i podatku od sprzedaży detalicznej polecamy wywiad z byłą wiceminister finansów Izabelą Leszczyną (PO), która zdradziła Pawłowi Jachowskiemu, które rozwiązania z wprowadzonych przez PiS i mających wpływ na branżę handlową pozostałyby z nami na dłużej, a które zostałyby zlikwidowane, gdyby dzisiejsza opozycja przejęła władzę w kraju

- W odmienionych "Wiadomościach Handlowych" chcemy pisać nie tylko o biznesie, ale także o pasjach ludzi związanych z branżą. W tym numerze Magdalena Stosio-Róg przyjrzała się zainteresowaniom "Iron Mana branży słodyczowej", czyli Konrada Mickiewicza, prezesa ZPC Bałtyk

Chcesz zamówić e-wydanie lub drukowane wydanie magazynu? Kliknij na link prowadzący do naszego e-kiosku.

 

 

 

28.04.2025 / 23:58
StoryEditor
Makarony Polskie pod presją. Spółka musiała obniżyć ceny produktów na sklepowych półkach
Zenon Daniłowski prezes Makarony Polskie, fot. materiały prasowe/Makarony Polskie/Pawel Pawlowski/Żelaznastudio

Grupa Makarony Polskie ma za sobą trudny rok. Władze firmy podkreślają, że firma - pomimo spadku przychodów - poradziła sobie całkiem nieźle. Firma poprawiła marże i zwiększyła zysk netto. Spółka zapowiada wypłatę dywidendy, kolejne inwestycje, a także akwizycje.

Makarony Polskie od ponad 25 lat produkują makarony i dania gotowe. Zakłady grupy zlokalizowane są w Rzeszowie, Częstochowie, Korpelach i Stoczku Łukowskim, a biuro handlowe w p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 15:40
StoryEditor
Tomasz Biernacki, założyciel sieci Dino: “Ja już swoje Ferrari w życiu rozbiłem”
W 2010 roku fundusz Enterprise Investors zainwestował w sieć sklepów Dino. Udziały sprzedał po siedmiu latach z niemałym zyskiem (Shutterstock)

760 proc. zarobił na sieci Dino Enterprise Investors. Jacek Siwicki, szef tego funduszu, opowiada o tym, jak mu się pracowało z Tomaszem Biernackim, założycielem i współwłaścicielem sieci Dino, czyli jednym z najbardziej tajemniczych biznesmenów w naszym kraju.

W 2010 roku fundusz Enterprise Investors zainwestował w sieć sklepów Dino 49 mln euro. Gdy po siedmiu latach postanowił sprzedać swoje udziały, zainkasował już za nie 376 mln eu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 10:16