26.02.2016/15:51

Słodycze na Wielkanoc

Konsumenci coraz chętniej kupują słodycze w opakowaniach nawiązujących do konkretnych świąt, uroczystości, a nawet okazji zakupowych. Wielkanoc nie jest tu wyjątkiem, szczególnie że zbiega się z nadejściem wiosny. Najwyższy czas zamówić świąteczne słodkości.

Na wielkanocnym stole wśród tradycyjnych potraw zawsze jest miejsce dla ciast i słodyczy. A mimo coraz bogatszej oferty rynkowej zainteresowanie produktami w okolicznościowych opakowaniach wcale nie słabnie. – Z naszych wewnętrznych danych sprzedażowych wynika, że kolekcje słodyczy na Boże Narodzenie i Wielkanoc sprzedają się na stałym poziomie – mówi Wioletta Stefaniak reprezentująca firmę Terravita.

Jak zauważa Anna Pletkus, junior brand manager w firmie Colian, od kilku sezonów konsumenci wybierają słodkości w szatach graficznych przygotowanych specjalnie na poszczególne święta i uroczystości lub takich, które nawiązują do okazji zakupowej. – Sięgają po wyroby w ciekawych, eleganckich formach podania, takich jak bombonierki, metalowe puszki, kartoniki, torebki oraz opakowania specjalne, np. w kształcie serca na walentynki. Skłaniają się ku produktom znanych i cenionych marek – podkreśla przedstawicielka Coliana.

Duże sklepy już gotowe do świąt

Przed Wielkanocą konsumenci poszukują produktów, które sprawdzą się jako upominek, deser, a nawet słodki akcent w wielkanocnym koszyczku – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, menadżer ds. PR w firmie Lotte Wedel. Niektórzy producenci proponują słodycze, które mogą posłużyć jako ozdoba świątecznego stołu.

Gdy święta wypadają wcześniej – np. w tym roku będziemy je obchodzić 27 i 28 marca – producenci kierują okolicznościowe kolekcje do handlu nowoczesnego na przełomie stycznia i lutego, a do „tradycji” nieco później, po walentynkach, ale nie później niż w pierwszym tygodniu marca. Przed  Wielkanocą jest jeszcze rozgrzewka w postaci Dnia Kobiet i towarzyszących temu świętu okolicznościowych wystawek. – W tzw. tradycyjnym kanale sprzedaży łańcuch dystrybucji jest najdłuższy i dotarcie do sklepów poprzez hurtownie zajmuje nawet trzy tygodnie – mówi Wioletta Stefaniak.

Producenci ruszają z produkcją na początku stycznia. Jak mówi Andrzej Lewandowski, współwłaściciel specjalizującej się w ciastkach firmy Celpol, pierwsze zamówienia wpływają do zakładu na początku lutego i są składane niemal do samej Wielkanocy. Celpol to ekspert od oferty okolicznościowej. – Aby ciastka okazjonalne na wagę dobrze się sprzedawały, muszą kształtami nawiązywać do motywów wielkanocnych. Co roku uzupełniamy kolekcję, wprowadzając nowe wzory i modernizując istniejące. Tak było z Zajączkiem, najstarszym ciastkiem tej linii. Po 20 latach Zajączek się zmienił. Wzór jest bardziej skomplikowany. Pozwala na to dzisiejsza technologia – opowiada Andrzej Lewandowski. Pierwsze ciastka wielkanocne Celpol wprowadził do sprzedaży ponad 20 lat temu. Dziś w kolekcji są m.in. Kokoszki, Baranki czy Mieszanka Wielkanocna. Firma ma stałych klientów na te wyroby, co roku intensywnie reklamuje je na łamach prasy handlowej.

Idzie wiosna, czas na nowe trendy

Wiodące marki co roku przygotowują i nowości, i bestsellery w świątecznych lub wiosennych opakowaniach. Każdy producent ma swój patent na świątki. Przykładowo Terravita co roku koncentruje się na figurkach – oferowane przez nią w tym roku zajączki są różnej wielkości, a więc są dostosowane do siły nabywczej różnych konsumentów. Firma proponuje też dwie nowe tabliczki Alpinella – malinową i karmelową. Dopracowaną ofertę figurek ma też Colian.

Niektóre firmy mają swój motyw przewodni, np. Wedel postawił na truskawkę, która kojarzy się z nadchodzącym latem. Firma wprowadzi po raz pierwszy czekoladę gorzką z nadzieniem truskawkowym (zostanie ona na stałe w ofercie marki), będzie też Ptasie Mleczko w białej czekoladzie o smaku koktajlu truskawkowego. Także produkty typowo świąteczne, jak pisanki wedlowskie, będą miały kilka rodzajów nadzienia, także truskawkowe.

Wawel jak co roku przygotował specjalną linię produktów w opakowaniach nawiązujących do wiosny. Oferta obejmuje i popularne, znane od lat tabliczki, i czekoladki, i nowości, jak nowy cukierek o smaku zabajone.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.