02.10.2018/12:24

Słodziaki napędzają czytelnictwo wśród dzieci, ale także sprzedaż w sklepach Biedronki

Już 350 tys. egzemplarzy książki „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” trafiło do rąk klientów sieci Biedronka. Wynik jest imponujący, zważywszy na dane dotyczące poziomu czytelnictwa w Polsce. Według Biblioteki Narodowej w 2017 roku zaledwie 38 proc. osób przeczytało w całości lub fragmencie albo przeglądało książkę.

Książka „Co się stanie na leśnej polanie…” towarzyszy najnowszej akcji lojalnościowej Biedronki „Gang Słodziaków”. Pozycja okazała się dla klientów Biedronki na tyle interesująca, że zdecydowana większość z nich nie mogła się doczekać, by wzbogacić o nią swoją biblioteczkę – ponad 200 tys. egzemplarzy opowieści o przygodach wesołej paczki przyjaciół zostało sprzedanych zaledwie w miesiąc, a kolejne 140 tys. książek klienci odebrali za darmo za zebrane naklejki, które można było otrzymać za zakupy w sklepach sieci Biedronka.

– Wyniki poziomu czytelnictwa, jak wskazuje w swoim raporcie Biblioteka Narodowa, nie napawają optymizmem. Z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy, by najnowsza akcja lojalnościowa Biedronki łączyła przyjemne z pożytecznym. Maskotki zachęcają więc do zabawy, a książka do rodzinnego czytania, bo nic tak, jak codzienne czytanie dzieciom, nie rozwija ich wyobraźni. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a książkę już teraz można uznać za jeden z bestsellerów na polskim rynku – mówi Bartłomiej Jarzyna, kupiec odpowiedzialny za ofertę książek w Biedronce.

Książkę o przygodach Gangu Słodziaków można odebrać w Biedronce za darmo po zebraniu 15 naklejek w ramach akcji „Gang Słodziaków” lub kupić w cenie 9,99 zł. Akcja wystartowała 27 sierpnia br.

Biedronka od lat kreuje modę na książki – stale rozwija ofertę tytułów, kładzie też duży nacisk na popularyzację czytelnictwa, organizując np. konkurs „Piórko” czy takie akcje, jak „Gang Słodziaków”. Dzięki tym staraniom tylko w ciągu ostatnich trzech lat sieć sprzedawała rocznie średnio ok. 11 mln egzemplarzy książek, natomiast publikacje wydane w efekcie wszystkich edycji konkursu „Piórko” sprzedały się w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.