Social media motorem napędowym handlu
Badania firmy Buffer i Social Media Week „The State of Social 2018” pokazują, że ponad 96 proc. podmiotów komercyjnych używa Facebooka jako narzędzia sprzedażowego. Marki nie tylko starają się wykorzystać swoją obecność w mediach społecznościowych, ale coraz częściej w nią inwestują.
Firmy rozumieją jak ważnym kanałem sprzedażowym są social media i coraz chętniej w niego inwestują. Wartość rynku reklamy w tych kanałach wynosi już ponad 600 mln zł. To nie dziwi, bo 65 proc. użytkowników sprawdza produkt w portalach społecznościowych zanim zdecyduje się na jego zakup. 38 proc. użytkowników korzysta z przycisku „Kup teraz”, a 61 proc. ocenia, że to przydatna funkcja.
Do tego, że obecność w social mediach jest jedną z podstaw współczesnego marketingu, nie trzeba nikogo dziś przekonywać. Najlepiej świadczą o tym liczby. Badania firmy Buffer i Social Media Week „The State of Social 2018” pokazują, że ponad 96 proc. podmiotów komercyjnych używa Facebooka jako narzędzia sprzedażowego. Portale społecznościowe to ogromna siła i skuteczny sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o produkcie, czy usłudze.
Eric Qualman, autor wielu publikacji o mediach cyfrowych, podał dane dotyczące tego, ile lat trwało w przypadku poszczególnych kanałów dotarcie do 50 mln odbiorców. W przypadku radia było to 38 lat, telewizji – 13, Internetu – 4, a iPoda – 3 lata. Natomiast Facebook miał w czasie krótszym niż rok zarejestrowanych 200 milionów użytkowników. Nic dziwnego, że marketing w mediach społecznościowych uważa się najbardziej wpływowy od momentu pojawienia się telewizji.
W social mediach coraz częściej mobilnie
Jak wynika z „Raportu Statystycznego Internet 2017/2018” opracowanego przez IAB Polska/PWC Adex użytkownicy przeznaczają aż 75 proc. czasu spędzonego w sieci właśnie na przeglądaniu kanałów służących przede wszystkim do podtrzymywania towarzyskich relacji. Dane NapoleonCat.com pokazują, że w Polsce na Facebooku jest obecnych 16,3 mln osób, a na Instagramie prawie 6 mln. Najbardziej angażującym serwisem wciąż pozostaje portal stworzony przez Marka Zuckerberga, którego używa 82 proc. polskich internautów (22,6 proc. realnych użytkowników), którzy w 2017 roku wygenerowali 3,344 mld odsłon.
Warto też wiedzieć, że według analizy Gemius/PBI grudzień 2017, łącznie aż 72,7 proc. Polaków korzysta z internetu, a łączenie z siecią odbywa się z wykorzystaniem aż 22 urządzeń mobilnych. Oznacza to, że coraz częściej przeglądamy wirtualne komunikaty nie na stacjonarnych komputerach, ale na laptopach, telefonach i smartfonach. Zestawienie Gemiusa świetnie też pokazuje profil konsumentów, z którymi można się komunikować w social mediach. 27 proc. z nich ma wykształcenie wyższe, a 37 proc. średnie. Duży odsetek w tej grupie nadal stanowią osoby na stanowiskach samodzielnych, czy kierowniczych, ale coraz częściej aktywni są także seniorzy.
1 komentarz
-
15.11.2018
Ciekawy artykuł.
2