Spada konsumpcja i produkcja jogurtów
Z 3,5 kg do 3,1 kg na mieszkańca zmniejszyła się w Polsce w ciągu kilku lat konsumpcja jogurtów – wynika z informacji „Pulsu Biznesu”. Systematycznie spada też ich produkcja.
Kierunek rozwoju w branży jogurtów wyznaczają prozdrowotne dodatki, jak inulina czy zboża – twierdzą eksperci cytowani przez „PB”. Zwracają uwagę, że liczą się nowe smarki, nowe opakowania i… niska cena, która wymaga jednak dużych wolumenów, których osiągnięcie wymaga z kolei dużego popytu. A ten się zmniejsza, a wraz z nim spada produkcja jogurtów (w 2015 r. wyniosła 4,068 mln hl w porównaniu do 4,172 mln hl w 2014 r. i 4,308 mln hl w 2013 r.). Jednym z powodów jest też wzrost importu galanterii mlecznej – tylko w pierwszym półroczu Polska kupiła jej za granicą o 162 proc. więcej.