28.11.2019/11:26

Spar Group chce otworzyć w Polsce 400 sklepów w ciągu 5 lat

Grupa Spar z RPA uruchomiła właśnie nową placówkę pod szyldem Eurospar w warszawskim centrum handlowym Blue City. Operator przy okazji pochwalił się swoimi planami na przyszłość. Zapowiedział dynamiczny wzrost liczby sklepów oraz budowę centrum dystrybucyjnego.

Spar Group otworzyła placówkę o powierzchni 2,5 tys. mkw i utworzyła 54 etaty. Zaaranżowano m.in. strefę bistro oraz strefę gorącą z daniami gotowymi. Wcześniej w tej lokalizacji funkcjonował sklep sieci Piotr i Paweł. To właśnie sklepy z tej Grupy, przejęte w październiku tego roku, będą stanowić bazę dla rozwoju sieci Spar w Polsce i poddawane sukcesywnemu rebrandingowi. Spar zapowiada także rozwój współpracy w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami.

- Naszą przewagą jest międzynarodowa sieć i doświadczenie – możemy zapewnić detalistom takie wyroby, które są niedostępne w innych placówkach. Mamy szerokie doświadczenie w sprawnej i efektywnej logistyce dostaw, co oznacza doskonałe i terminowe zatowarowanie sklepów. Dla detalistów to atut, który może istotnie wpływać na ich obroty i zwiększanie bazy klientów – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający i członek zarządy Wasz Sklep Spar, operatora sieci na polskim rynku.

Spar Group podkreśla także, że wspiera Grupę Piotr i Paweł w spłacie zobowiązań i negocjacjach umów. Dotychczas odnowiono lub podpisano kontrakty z prawie 300 dostawcami. W systemie logistycznym jest dostępnych już 6,5 tys. produktów od 500 dostawców. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 7,5 tys.

Sieć zapowiada także uruchomienie także nowego centrum dystrybucyjnego. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym, trwa także analiza potencjalnej lokalizacji. Jak podkreśla Spar, nowe centrum będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych dotychczasowej infrastruktury Piotra i Pawła, w tym dwóch centrów magazynowych zlokalizowanych pod Poznaniem i Warszawą.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • RAVEN123 28.11.2019

    Bardzo lawirują semantyką - wszędzie jest podkreślona Polska także w nazwie jest "Spar Group Polska" - nigdzie nie jest napisane, że to Holenderska sieć franczyzowa z całkiem ładnym stażem i dorobkiem z resztą. Konsumenci mają jednak prawo wiedzieć jasno i wyraźnie czy wydają swoje ciężko zarobione pieniądze u Polaka czy w podmiocie zagranicznym. Ja na przykład nie dam swoich pieniędzy jakimś Beneluksom i mam do tego prawo. Oddaje jednak szacunek, że chociaż informują jasno, że to SPAR - równie dobrze jak inne szczury mogli zbudować jakiegoś słupa XYZ Sp. z o.o. na potrzeby wprowadzenia interesu.

  • Marek 28.11.2019

    Chcą...po sklepie na Blue City widać ze asortyment słaby i wybór mizerny ceny wysokie

  • Jendrula 28.11.2019

    Chce, będzie, planuje. A jakieś działania?

  • Zainteresowany 28.11.2019

    A co z wyrokami sądów, które zakazały korzystania przez nich logo Spar? Działają im wbrew?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.