12.11.2020/11:09

Rob Philipson, Spar Group: Chcielibyśmy, aby w ciągu najbliższych 2 lat marka własna generowała w Polsce przynajmniej 5 proc. obrotów, a w perspektywie 5 lat ok 15-20 proc.

W zależności od rynku udział marki własnej w sklepach Spar jest inny – w RPA to około 25 proc. obrotów i ponad 3500 produktów w ofercie, w Szwajcarii 7 proc., w Irlandii 5 proc. Mamy też ambitne założenia odnośnie marki SPAR w Polsce – chcielibyśmy, aby w ciągu najbliższych 2 lat marka SPAR stanowiła przynajmniej 5 proc. obrotów, a w perspektywie 5 lat około 15-20 proc. - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Rob Philipson, członek zarządu Spar Group.

W styczniu br. spółka Wasz Sklep Spar poinformowała o rozpoczęciu współpracy z Omni Global Sourcing Solutions oraz Daymon Worldwide w obszarze stworzenia oferty produktów pod marką własną. Od tego czasu minęło już ponad pół roku, dlatego chciałbym zapytać o realizację nowej strategii. Jak wyglądają fundamentalne założenia strategii i kierunki rozwoju marki własnej w sklepach Spar w Polsce?

Rozwój marki własnej obejmie niemal każdą kategorię produktową w ciągu najbliższych kilku lat. Zasada będzie polegała na tym, że jeśli uda nam się zapewnić produkt wysokiej jakości – na równi z liderem kategorii, w konkurencyjnej cenie opracujemy go do wdrożenia w sieci.

Na jakim etapie realizacji jest obecnie strategia dla marki własnej? W styczniu firma informowała, że pod marką własną w ofercie sklepów Spar w Polsce w znajduje się ponad 100 produktów., jak ta liczba wygląda dzisiaj?

W sieci dostępnych jest już 170 produktów, a co miesiąc wypuszczane są kolejne we wszystkich kategoriach suchych i świeżych. Zaplanowaliśmy 600 produktów do drugiego kwartału 2021 roku.

Kiedy realizacja głównego etapu projektu może zostać zakończona? Jak będzie wyglądała oferta bazowa dla oferty private label?

Rozwój marki własnej nigdy nie będzie miał daty końcowej i będzie stale rozszerzany.

Jak wygląda plan rozwoju marki własnej na rok 2020? Jak wygląda on w perspektywie 2-3 letniej?

Ze strategicznego punktu widzenia ważne jest, aby w ciągu najbliższych 2 lat rozszerzyć tę gamę do znacznie ponad 1000 produktów, a liczba ta będzie nadal rosnąć.

Które kategorie sieć uznaje za kluczowe dla budowania siły oferty marki własnej? Jak wygląda liczba produktów w poszczególnych segmentach?

Rozwijamy 3 poziomy, a każdy z nich odegra ważną rolę w naszej przyszłej strategii – w której econo, core i premium będą reprezentować odpowiednio 5-10 proc., 70-80 proc. i 5-10 proc. Sukces każdego poziomu zadecyduje o tempie ekspansji.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • WiemjakJest 16.11.2020

    Kompletna nieznajomosc rynku Polskiego, przecenianie swoich możliwości, kosmiczne ego, hipokryzja! To długo nie potrwa! Panowie ze Spar wiedzą wszystko najlepiej nie słuchając klientów, nie obserwując konkurencji.Długi po PIP cały czas nie spłacone a narastają nowe.Może niech WH sprawdzą wyniki tych Spółek? Niech Pan Rob się pochwali ile obrotu zrobi Spar na ponad 200 sklepach w 2020r? Czuje że nawet miliarda nie pokochają!Ich rok obrotowy skończył się 30.09 a tu cisza...

  • Gość 9 14.11.2020

    600-1000 Produktów własnych to będzie masakra Marka Piotr i Paweł też się nie sprzedawała klient przychodzi po markowe produkty.Wniosek z tego że chcą przykryć swoimi produktami półki i nie spłacać zaległości dostawców.

  • GK 13.11.2020

    Możę najpierw uregulowali by zaległości po Piotr i Paweł.

  • Jaki gość 12.11.2020

    500 dostawców! hahaha oni tam mnożą wszystko razy trzy?

  • Księgowy 12.11.2020

    Pan Rob robi PR i tyle, pudruje syfa jak się da!Jak tam projekt Blue City w Warszawie? Sklep dla pracowników galerii?Fakty są takie że to kwestia czasu jak skończą jak Piotr i Paweł, Alma czy Tesco i to szybciej niż dalej.Nikt nie będzie dokładał kilkadziesiąt milionów euro rocznie do biznesu który nie ma szans być rentowny.Za rok bedą chcieli oddać to komuś jak np. Jeronimo czy Lidl za 1euro i zapomnieć o wtopieniu mnóstwo pieniędzy.

  • znudzony 12.11.2020

    Kubuś, zmień płytę bo w koło macieju powtarzasz jedno i to samo.... tak WSZYSCY już wiedzą że PiP pod SP to 50 % mniej.

  • Ciekawy 12.11.2020

    Czemu portal WH promuje ta sieć?Czy jest to artykuł sponsorowany?
    Czemu nie pytacie o wyniki finansowe?Czemu brak pytań kiedy wierzyciele dostaną pieniądze?

  • Dostawca 12.11.2020

    Prawda jest taka. Pan kiedyś wygłosił zdanie stwierdzenie, że SPAR płaci, a wiemy że też tak jak Piotr i Paweł nie płaci. Franczyzobiorcy robią, co chcą a Centrala mimo, że pobiera opłatę od obrotu nic z tym nie robi, wiec taka jest rzeczywistość o Pana wypowiedziach. Nowy szyld a ludzie w większości ci sami więc dlaczego maiłoby być inaczej?

  • Kubuś K. 12.11.2020

    Ale bajki Pan plecie, marka spar się nie sprzedaje i sprzedawać nie będzie jest poprostu tragicznie słaba jakościowo i wizerunkowo.Sklepy po zmianie logo z Piotr i Pawła generują obroty mniejsze nawet o 50% to pokazuje ze pod tym szyldem nic w Polsce nie zdziałacie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także