06.11.2020/16:14

Specjał chce w 2023 r. mieć 15 000 sklepów franczyzowych

Obecnie w ramach Grupy Specjał działa ponad 9 700 sklepów franczyzowych pod szyldami Nasz sklep (4350), Livio (3200) i Rabat (2140). Do końca 2023 roku rzeszowski dystrybutor chce rozwinąć swoją sieć placówek do 15 000 punktów handlowych. – Zrobimy wszystko aby tego dokonać – zapowiada  Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał. Firma prowadzi także 60 sklepów własnych, w których testuje nowe rozwiązania i koncepty handlowe.

GK Specjał ma ambitne plany rozwoju na 2021 r. Dystrybutor chce mocno zwiększyć liczbę sklepów, rozwinąć sieć logistyczną a także zwiększyć sprzedaż.

Do końca 2023 r. firma chce mieć 15 000 sklepów, a to oznacza uruchomienie, a raczej przyłączenie ponad 5300 placówek. Tym samym rzeszowski operator będzie otwierał ok. 1800-2000 sklepów, biorąc pod uwagę fakt, że część sklepów będzie w sposób naturalny wypadać z sieci. – Zrobimy wszystko aby tego dokonać – zapowiada  Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał. Można przypuszczać, że w ciągu najbliższych trzech lat firma będzie chciała przyspieszyć rozwój za pomocą przejęć sieci franczyzowych działąjących na rynku.

Jednocześnie firma będzie rozbudowywała potencjał magazynowy otwierając nowe centra dystrybucji i zwiększając powierzchnie już działających obiektów. W ostatnim czasie powiększone zostały magazyny w Szczecinie i Krapkowicach, trwają także prace nad rozbudową obiektu w Warszawie, a także innych obiektach na terenie kraju – wylicza Krzysztof Tokarz.

Jednocześnie szef Specjału zapowiedział, że firma chce w 2021 r. utrzymać dynamikę sprzedaży na poziomie 25 proc. Dodał, że w roku obecnym firma zrealizuje ten plan z nadwyżką. – Wierzymy, że plan wzrostu sprzedaży uda nam się zrealizować pomimo pandemii i wszystkich przeciwności, które hurt i detal napotykają w ostatnich miesiącach.

Dystrybutor chce osiągnąć poziom 30 proc. zatowarowania sklepów z własnej dystrybucji i zacieśniać współpracę z detalistami działającymi w ramach sieci Nasz sklep, Livio i Rabat. Firma chce także poszerzać asortyment (obecnie w ofercie dystrybutora jest ok. 16 000 pozycji), tak aby stać się atrakcyjnym partnerem handlowym na wszystkich sklepów.

Grupa chce także bardzo mocno pracować nad dalszą poprawą współpracy z producentami i odbiorcami w zakresie oferty, promocji, ceny, doskonalenia logistyki i usprawnień w obszarze informatyzacji.

Obroty Grupy Specjał (detal i hurt) zbliżyły się w 2019 r. do 13 mld zł.

Dodaj komentarz

7 komentarzy

  • Anka F. 15.11.2020

    Współpraca z Inpostem to coś co powinni wziąć pod uwagę! To dobra firma z zasadami. Są świetni w marketingu.

  • Joanna 13.11.2020

    Zgadzam się. Współpraca z Inpostem mogłaby im się bardzo opłacić. Inpost to dzisiaj nr jeden w tworzeniu punktów podawczo-odbiorczych, ich paczkomaty to mistrzostwo świata, a do tego co rusz nowe promocje (jak Szybkie nadania) dzięki którym setki tysięcy ludzi korzystają z ich usług.

  • Wikaka 10.11.2020

    Zgadzam się z poprzednimi komentarzami na temat Inpostu. Są innowacyjnie i ciągle wychodzą z nowymi rozwiązaniami dla swoich klientów. Jak dla mnie to liderzy wśród firm przewozowych. Paczkomat to raj introwertyka !

  • Marta 10.11.2020

    Powinni zapoznać się z ofertą Inpostu! Oni to wiedzą jak działać na rynku polskim i ich lodówkomaty bardzo mi się przydawały, szczególnie w tych trudnych czasach.

  • Filippo 09.11.2020

    Jeśli zależy im na poprawie logistyki, to polecam wejść we współpracę z inpostem i umożliwić klientom odbiór zakupów np. w lodówkomatach. To przecież idealne rozwiązanie na pandemię. Klient może wtedy nie tylko odebrać zakupy, ale też sam ponadawać paczki i zaoszczędzić kupę czasu, nie narażając się na zbędny kontakt międzyludzki.

  • jojo 09.11.2020

    Krzysztof zweryfikuj swoje dane. Na liście sklepów masz sklepy już nie aktywne. Zmień tych co robią ci zestawienia.
    Za 6 miesięcy będzie dużo do zagospodarowania, szykuj kasę.Ale czy twoja dystrybucja da radę?
    Pozdrawiam.

  • jojo 09.11.2020

    Krzysztof zweryfikuj swoje dane. Na liście sklepów masz sklepy już nie aktywne. Zmień tych co robią ci zestawienia.
    Za 6 miesięcy będzie dużo do zagospodarowania, szykuj kasę.Ale czy twoja dystrybucja da radę?
    Pozdrawiam.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także