Sprzedawcy odzieży i obuwia w kropce. Obroty w 2020 r. nawet o 30 proc. w dół
Nawet o jedną trzecią spadły obroty firm odzieżowych i obuwniczych w 2020 r. Wszystkiemu winne są oczywiście obostrzenia dotyczące COVID-19, m. in. zamknięcia galerii handlowych.
Sytuację w branży ratował kanał internetowy, jednak nie każda sieć była na to przygotowana. Jak informuje „Rzeczpospolita”, CCC mimo trzykrotnego zamknięcia handlu w ostatnim kwartale zanotowało spadek obrotów jedynie o 2,6 proc. Okazuje się, że klienci chętnie kupowali obuwie w sieci, nawet mimo konieczności pozostania w domu i ograniczenia aktywności – co niewątpliwie wpłynęło na zapotrzebowanie konsumentów na odzież i obuwie.
To jednak wyjątek, bo jak wyliczył dziennik, niektóre z grup odzieżowych i obuwniczych notowane na warszawskiej giełdzie odczuły spadek przychodów do 29 proc. Średnia to 19 proc. na minusie.
Sytuacji nie poprawiły także wyprzedaże, które w tym roku pojawiły się już przed świętami. Po zamknięciu handlu 28 grudnia galerie handlowe i sklepy nadal oczekują kolejnego terminu wznowienia działalności.
13