12.08.2020/08:46

Sprzedaż produktów private labels rośnie szybciej niż rynek

W pierwszym półroczu bieżącego roku sprzedaż artykułów pod markami własnymi sieci zwiększyła się o 11,8 proc., podczas gdy rynek urósł w tym czasie o 6,4 proc. – podaje „Rzeczpospolita” za agencją Nielsen.

Marki własne odpowiadają już wartościowo za 20,4 proc. rynku produktów z kategorii spożywczych i chemicznych. Jak informuje „Rzeczpospolitej" na podstawie danych agencji Nielsen, w ostatnim roku – od lipca 2019 do czerwca 2020 r. – wartość sprzedaży marek własnych wyniosła 34 mld zł. W gazecie czytamy, że kluczem do ich powodzenia wciąż jest cena, niższa nawet o 20–30 proc. od produktów sprzedawanych pod markami producentów.

Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect Polska zauważa na łamach „Rzeczpospolitej”, że o ile koncept marki własnej, marki prywatnej, jest oczywisty dla osób związanych z branżą FMCG, o tyle konsumenci często mogą nie zdawać sobie sprawy, że ich ulubiony produkt to marka własna. Cenią go za jakość, za dostępność w ich ulubionym sklepie i często nie zastanawiają się, czy to private label.

Przyspieszenie rynku marek własnych to według ekspertów efekt pandemii, zwłaszcza zwiększonych zakupów na zapas w marcu i kwietniu. Konsumenci masowo wykupywali wtedy papier toaletowy, makarony, mąkę i produkty innych kategorii. Ogołocone półki przełożyły się na dwukrotnie szybszy wzrost niż w 2019 r.

Handlowcy widzą te zmiany i zmieniają ofertę. Zwłaszcza dyskonty – według Nielsena 83 proc. sprzedaży marek własnych odbywa się właśnie w tym kanale.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także