03.01.2018/16:19

Sprzedaż Stokrotki w minionym roku przekroczyła 2,5 mld zł

Przychody sieci Stokrotka ze sprzedaży towarów w 2017 r. wyniosły 2,518 mld zł, co oznacza wzrost o 8,4 proc. względem roku wcześniejszego - wynika z wstępnych wyliczeń spółki Emperia Holding, właściciela supermarketowej sieci.

W samym grudniu 2017 r. Stokrotka zanotowała sprzedaż na poziomie 251 mln zł. Wstępne wyliczenia spółki pokazują, że przychody ze sprzedaży towarów wzrosły w ostatnim miesiącu minionego roku o ok. 11,9 proc. w porównaniu z grudniem 2016 r. Z kolei w okresie od października do grudnia, przychody Stokrotki wyniosły 682 mln zł (wzrost o 11,4 proc.).

- W grudniu 2017 roku sprzedaż towarów LfL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła o około 5,2 proc. w porównaniu do grudnia 2016 roku, natomiast LfL w sklepach własnych Stokrotki za okres październik-grudzień 2017 roku wzrósł o około 5,5 proc. oraz za okres styczeń-grudzień 2017 roku wzrósł o około 2,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku - podała Emperia w komunikacie.

W ostatnim miesiącu 2017 r. Emperia otworzyła 25 nowych sklepów. Sześć z nich to supermarkety Stokrotka, kolejnych sześć placówek uruchomiono w formacie marketu, a pozostałe 13 sklepów to placówki franczyzowe.

- W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 8,0 tys. mkw: 2,8 tys. mkw w supermarketach Stokrotka, 1,6 tys. mkw w marketach Stokrotka, 3,6 tys. mkw w sklepach franczyzowych - wyliczyła Emperia.

Na koniec grudnia 2017 r. sieć Stokrotka liczyła 437 sklepów. Powierzchnia handlowa wszystkich placówek przekroczyła 191 tys. mkw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.