29.08.2016 / 23:47
StoryEditor

Stokrotka napędza przychody Emperii

Supermarket sieci Stokrotka (materiały prasowe)
Przychody ze sprzedaży Emperia Holding w I półroczu 2016 r. wyniosły 1,21 mld zł i były wyższe o 23,4 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w I półroczu 2016 roku poziom przychodów istotny wpływ miał wzrost przychodów w segmencie detalicznym, a dokładnie wzrost sprzedaży sieci Stokrotka.  Wynik netto za I półrocze 2016 roku wyniósł 18,3 mln zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 36,8 proc. 

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego – sklepów sieci Stokrotka - w II kwartale 2016 roku wyniosły 595,3 mln zł i były wyższe o 22,80 proc. niż w analogicznym okresie rok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.06.2025 / 15:36
StoryEditor
Lalki Labubu: Fenomen chińskich zabawek, które podbiły świat. na czym polega ich fenomen?

Labubu, futrzaste lalki od chińskiego producenta Pop Mart, stały się globalną sensacją, niemal potrajając zyski firmy w minionym roku. Jak pisze BBC te elfopodobne stworzenia, pierwotnie potwory z serii "The Monsters" artysty Kasinga Lunga, zdobyły serca celebrytów, takich jak Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian i Lisa z Blackpink, oraz miliony fanów na całym świecie.

Czym jest Labubu?

Labubu to zarówno postać fikcyjna, jak i marka. Lalki charakteryzują się spiczastymi uszami, dużymi oczami i psotnym uśmiechem z dziewięcioma zębami. Mimo ich...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 10:19
StoryEditor
Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc.? Nowe podatki dla zdrowia
Podatki zdrowotne w górę? Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc. (fot. Canva)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) chce, żeby rządy wprowadziły nowe podatki zdrowotne. W ich wyniku realne cen tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych miałyby wzrosnąć o 50 proc. Skąd taki pomysł?

Z artykułu dowiesz się: 

  • WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów
  • Wyższe podatki zdrowotne mogą ograniczyć liczbę zgonów o 50 mln
  • Wyższe podatki zdrowotne mają przynieść 1 bln USD na ochronę zdrowia
  • Jak podatek cukrowy w Polsce wpływa na ceny?

WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów

2 lipca 2025 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła nowy projekt: Inicjatywa 3 na 35. W dużym skrócie, WHO chce, aby na trzy grupy produktów, czyli napoje słodzone, alkohol i wyroby tytoniowe, zostały nałożone nowe podatki. Jednocześnie w ramach tej inicjatywy mają być realizowane trzy cele:

  • Ograniczanie szkodliwej konsumpcji poprzez zmniejszenie jej dostępności
  • Zbieranie dochodów na finansowanie opieki zdrowotnej i rozwoju;
  • Budowanie szerokiego poparcia dla wysokich podatków zdrowotnych w środowiskach politycznych i w społeczeństwach.

Wysokie podatki miałyby być wprowadzane najpóźniej do 2035 roku. Stąd nazwa „inicjatywa 3 na 35”.

W wyniku tych działań fiskalnych realne ceny tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych o co najmniej 50 proc. A przynajmniej tak zakłada Światowa Organizacja Zdrowia. Inicjatywę 3 na 35 już wsparły m.in. Bank Światowy czy Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 11:17