25.01.2021/10:43

Sieć Stokrotka ujawnia plany na 2021 rok. W minionym roku otworzyła prawie 100 sklepów

Należąca do litewskiej Maxima Grupe sieć sklepów Stokrotka w minionym roku otworzyła blisko 100 placówek handlowych w Polsce. Plan na rok 2021 zakłada podobne tempo ekspansji w zakresie sklepów fizycznych, jak również szybki rozwój e-sklepu z dostawą zakupów do domu klienta.

W 2020 roku Stokrotka otworzyła 93 sklepy we wszystkich prowadzonych przez siebie formatach. W centrach dystrybucji, sklepach i lubelskiej centrali utworzono ponad 600 nowych miejsc pracy, tym samym w firmie pracuje łącznie blisko 11 tysięcy osób.

- To był chyba najbardziej nieprzewidywalny rok w historii naszej sieci - podsumowuje Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu sieci Stokrotka. - Pierwsze miesiące przyniosły realizację naszych działań zgodnie z planem, aż przyszedł marzec i koronawirus niemal z dnia na dzień, zmienił reguły gry. Musieliśmy przede wszystkim zadbać o zapewnienie dostępności podstawowych produktów, na które lawinowo wzrosło zainteresowanie oraz zapewnić bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników - dodaje.

Wskazuje przy tym, że innym z istotnych kroków minionego roku było przyśpieszenie uruchomienia sprzedaży internetowej (udało się to w kwietniu 2020 r.), początkowo w modelu click&collect, a od jesieni również z dostawą do domów klientów. W grudniu e-sklep Stokrotki obsługiwał już 17 miast w Polsce.

Stokrotka w minionym roku zainwestowała także w kasy samoobsługowe. Pierwsze instalacje zaczęły się w czerwcu ub. roku, a na koniec 2020 r. urządzenia były już dostępnie w niemal 70 sklepach tej sieci.

- Mimo wyjątkowo trudnej sytuacji na rynku, wydłużenia się procesów decyzyjnych i inwestycyjnych, oceniam rok 2020 w obszarze organicznego rozwoju jako pozytywny. Pokazaliśmy jako organizacja, że potrafimy szybko i elastycznie funkcjonować w czasach pandemii – podkreśla Mirosław Wawryszczuk.

Przedstawiciel sieci zdradza przy tym, że plany Stokrotki na bieżący rok zakładają "otwarcie kolejnych ponad 100 nowych sklepów, doskonalenie platformy internetowej i sukcesywne powiększanie ilości miast, gdzie świadczona będzie usługa dostarczania zakupów do domu klienta".

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Rs 27.01.2021

    To po co tam Państwo pracujecie?

  • Plx 26.01.2021

    O jakim bezpieczeństwie pracowników mówi ten Pan . To jakiś żart. Dla nich liczy się tylko zysk, zero szacunku dla ludzi tam pracujących.

  • Pracownik 26.01.2021

    To jest prawda,zarabia się najmniej ze wszystkich sieciowek,a jak podwyższona została minimalna płaca, to ucieli dodatki,wymagania duże, za minimalną płace, nie wspominając już o wyposażenie stanowisk pracy i całych czas zmniejszenia etatow6

  • MariuszSkoczylas09 26.01.2021

    No dla nich pozytywny. Pracownikom zabrali dodatek za pracę podczas pandemi, wypłata to nadal najniższa krajowa, a każda jej podwyżka oznacza ucięcie z czegoś innego.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także