15.11.2016/15:38

Stokrotka uruchomi pierwsze sklepy convenience na początku 2017 r.

Kilka tygodni temu władze spółki Emperia Holding, do której należy sieć supermarketów Stokrotka zapowiedziała, że planuje uruchomienie sieci sklepów convenience. Szczegóły projektu miały zostać ujawnione w listopadzie br. Wszystko wskazuje na to, że realizacja projektu się opóźni i pierwszy testowy sklep w nowym formacie ruszy dopiero w I kw. 2017 r.

W III kwartale Stokrotka rozpoczęła intensywne prace, nad kolejnym po supermarkecie i markecie, konceptem sklepu - formatem convenience. Będą to sklepy, odróżniające się od innych placówek detalicznych funkcjonujących w tym formacie na rynku. Oparte będą na formule franczyzowej, a ich mocną przewagą będą artykuły świeże i asortyment w zupełności wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze.

Pierwsza placówka ruszy na początku przyszłego roku w Świdniku, koło Lublina. Umowa najmu została już podpisana. – Obecnie staramy się dopracować projekt naszych sklepów convenience – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka. Sklepy będą miały od 100 do 150 mkw. powierzchni.

Największy potencjał do rozwoju nowego konceptu władze firmy widzą w dużych aglomeracjach miejskich. Jednak obecnie rozwój sieci determinować będzie układ sieci centrów dystrybucyjnych, które działają pod Warszawą i w Lublinie. Można się spodziewać, że dwa miasta będą celem rozwoju sieci na pierwszym etapie ekspansji.

Sieć sklepów convenience, której nazwy władze spółki nie chcą jeszcze ujawnić będzie rozwijana we franczyzie. – Sklepy convenience będziemy rozwijać w dwóch modelach. Pierwszy to model klasycznej franczyzy, w której partner, który ma już lokal otwiera sklep pod naszym logo. Drugie rozwiązanie będzie polegało na tym, że to my znajdujemy lokalizację, przeprowadzimy adaptację lokalu, wyposażymy sklep i oddamy franczyzobiorcy, który będzie go prowadził – wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

Władze Emperii mają nadzieję, na szybkie zakończenie testów i przejście do fazy dynamicznego rozwoju projektu. Firma chce otworzyć na początku kilka sklepów testowych, a następnie  systematycznie dokładać kolejne placówki.

Na koniec III kw. sieć sklepów Stokrotka liczyła 358 sklepów w formacie supermarketów i marketów osiedlowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.