20.11.2018/15:19

Stokrotka wchodzi do gry o sklepy Piotra i Pawła [TYLKO U NAS]

29 listopada wystartuje nowy sklep sieci Stokrotka. Punkt pojawi się w Złotowie, w lokalu, gdzie jeszcze do niedawna działał sklep Piotr i Paweł - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

Sklep w Złotowie należy do osoby prywatnej. Jeszcze w październiku funkcjonował on pod szyldem Piotr i Paweł jako punkt franczyzowy. W listopadzie sieć rozwiązała jednak umowę franczyzową z właścicielem punktu za porozumieniem stron.

Według nieoficjalnych informacji, jeszcze w listopadzie miejsce Piotra i Pawła zajmie Stokrotka. To pierwszy sklep po poznańskiej spółce, który przejmie firma należąca do Emperii. Jak wynika z deklaracji Aleksandra Rosy, rzecznika prasowego Piotra i Pawła, przejęcie nie wiąże się z procesem sprzedaży sklepów sieci do innych firm. Franczyzobiorca dostał zielone światło do rozmów z innymi podmiotami, a do Piotra i Pawła z tytułu transakcji nie wpłynie nawet złotówka. Do momentu opublikowania artykułu sieć Stokrotka nie udzieliła odpowiedzi na pytania związane ze sprawą.

Przypomnijmy, Piotr i Paweł 12 września br. został objęty procedurą sanacji. Jednym z elementów planu restrukturyzacji sieci jest pozbycie się nierentownych placówek. Jeszcze kilka miesięcy temu w sieci było 140 sklepów. Obecnie jest ich około 107. Jak deklarował Marek Miętka, prezes Piotra i Pawła, docelowo może ich pozostać nawet 70. Sieć chce bowiem pozbyć się nierentownych placówek.

Do tej pory oprócz zamknięcia kilkunastu sklepów, które nie notowały pozytywnych wyników, Piotr i Paweł pozbył się kilku sklepów na rzecz innych firm. Pod koniec września Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przejął pięć lokalizacji: Chodzi o sklepy własne w: Kaliszu (ul. Młynarska), Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska), Tychach (ul. Towarowa) oraz Poznaniu (ul. Szwedzka). Z kolei w październiku Carrefour przejął dwa sklepy franczyzowe w Warszawie (Al. Rzeczpospolitej) i Konstancinie-Jeziornie.

Przypomnijmy, firma Emperia była wymieniana jako jeden z kandydatów do przejęcia całego Piotra i Pawła. Wśród zainteresowanych podmiotów pojawiały się jeszcze takie firmy, jak Jeronimo Martins, Carrefour, Auchan czy południowoafrykański Spar Group. Do tej pory ostateczna transakcja nie została jeszcze zawarta.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • andrusz 23.11.2018

    stokrotka jest polską siecią

  • Malkontent 22.11.2018

    Brawo

  • PISFAN 22.11.2018

    Głębokie wyrazy współczucia dla pracowników sieci Piotr i Paweł jeżeli zostaną wchłonięci przez litewską stokrotkę

  • PISFAN 22.11.2018

    Szanowny Panie moderatorze pracowników Piotra i Pawła trzeba ostrzec przed Litwinami niech chociaż oni nie skończą tak jak Aldiki

  • Kw 21.11.2018

    Kto u tych debili będzie pracował

  • Info 21.11.2018

    Droga Redakcjo.
    To nie jest pierwszy sklep, który zmienił brand z Piotra i Pawła na Stokrotkę. Pierwszy przeskoczył jeszcze w wakacje. Drugi w październiku.

  • Stokroteczka 20.11.2018

    Stokrotka juz od dawna nie jest wlasnoscia Emperii. Kupila ja litewska Maxima, wlasciciel Aldika i kilku innych szyldow.

  • Jędrek 20.11.2018

    nudne to już zaczyna być

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.