22.04.2020/16:48

Stokrotka: Znakomity 2019 r.! Znaczny wzrost sprzedaży i rentowności. Ponad 100 nowych sklepów netto

Sieć Stokrotka zwiększyła przychody ze sprzedaży o jedną trzecią rok do roku. Wynik netto wyniósł 4,6 mln zł. Rentowność EBITDA wzrosła dwukrotnie w porównaniu z 2018 r. W ciągu roku przybyło 112 sklepów różnych formatów netto.

„W roku 2019 wartość przychodów ze sprzedaży spółki wzrosła o 32,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Istotny wpływ na poziom przychodów miało zdynamizowanie procesu otwarć nowych placówek, których udział w ogólnej sprzedaży towarów w 2019 roku wyniósł ponad 10,3 proc. Wynik ten w dużej mierze osiągnięto dzięki połączeniu ze spółką Sano (03 lutego 2019). Przejęte sklepy wygenerowały 6,4 proc. łącznej sprzedaży towarów. Pozytywnie należy ocenić także wyniki sprzedażowe sklepów otwartych w 2018 roku (udział ponad 16,2 proc. w sprzedaży towarów ogółem). Wzrost sprzedaży sklepów mierzony wskaźnikiem LFL wyniósł 6,0 proc.” – podaje zarząd spółki Stokrotka.

Podstawowe dane finansowe wg standardu MSSF16

W 2019 roku spółka wprowadziła zasady rachunkowości wynikające ze standardu MSSF16. Zmiana ta miała istotny wpływ na prezentowane wyniki. Po wyłączeniu zmian wynikających z MSSF16 wynik netto Spółki wyniósł 4,6 mln. Rentowność Spółki mierzona EBITDA wzrosła dwukrotnie w porównaniu do roku 2018.

Pierwszą pozycję w terytorialnym rozkładzie sprzedaży utrzymało województwo lubelskie. Poza lubelskim najwięcej przychodów zrealizowano w województwach mazowieckim, śląskim, zachodniopomorskim, podlaskim, warmińsko-mazurskim oraz podkarpackim. Spółka w ww. siedmiu województwach uzyskała ponad 73 proc. ogółu swoich przychodów ze sprzedaży.

Na koniec roku w sieci Stokrotka funkcjonowało 644 pawilonów handlowych zorganizowanych w formie supermarketów własnych (330), marketów własnych (203), sklepów franczyzowych (78) oraz w formacie express (32).

W 2019 roku Spółka przejęła lub otworzyła 51 supermarketów, 50 marketów, 16 sklepów franczyzowych, 12 sklepów formatu express. Zamknięto 10 sklepów własnych, a 3 przekształcono w format market. Zakończono 9 umów franczyzowych. Spółka uruchomiła nowy format optima – 2 sklepy testowe. Łącznie sieć powiększyła się o 112 placówek różnych formatów netto.

Dominującą pozycję w sprzedaży miały artykuły spożywcze i używki (91 proc.). Produkty z grupy Chemii i artykułów przemysłowych stanowią uzupełnienie oferty handlowej.

Głównymi dostawcami spółki są najważniejsi producenci artykułów FMCG w Polsce oraz przedstawicielstwa zagranicznych koncernów. W 2019 roku Spółka współpracowała z ponad 1 700 dostawcami i ponad 1 600 producentami towarów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Apoloniusz 24.04.2020

    Mam sklep "Stokrotka "obok mojego miejsca zamieszkania i bardzo lubię w tym sklepie robić zakupy, ale co do obsługi tej placówki mam ogromne zastrzeżenia "nierobstwo i nygustwo ",aż czuć przed sklepem. To dzieje się w Poznaniu, sygnał do kierownictwa sieci.

  • Maciej W 22.04.2020

    Jako jeden z pierwszych franczyzobiorców Stokrotki, polecam współpracę z ta firmą każdemu. Niech się rozwija.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.