04.08.2016/09:40

Supermarkety nieuczciwe wobec klientów?

27 proc. konsumentów uważa, że supermarkety nie zachowują się uczciwie wobec nich. Przeciwnego zdania jest co trzeci klient – wynika z raportu „Sieci handlowe oczami Polaków”.

Zdaniem ekspertów z firmy Procontent Communication, na zlecenie której wykonano badanie, menadżerowie sklepów wielobranżowych powinni poważnie zastanowić się nad kwestią budowania swoich relacji z konsumentami. Dlaczego?

Najczęściej wskazywaną przez ankietowanych odpowiedzią na pytanie „Czy Twoim zdaniem supermarkety są uczciwe, czy nieuczciwe wobec swoich klientów?” było „nie wiem/ trudno powiedzieć” (40 proc. wszystkich pytanych). Może to sugerować, iż polityka supermarketów nie jest wystarczająco przejrzysta dla klientów i w związku z tym Polacy nie są w stanie ocenić, czy sklepy są faktycznie uczciwe względem konsumentów.

Z drugiej strony 1/3 wszystkich uczestników badania uważa, że supermarkety zachowują się uczciwie względem swoich klientów, a jeden na czterech (27 proc) jednoznacznie stoi na stanowisku, że markety są nieuczciwe.

Polacy twierdzą przy tym, że polityka sklepów względem klienta uległa zmianie na przełomie kilku ostatnich lat. Prawie połowa pytanych (49 proc.) stwierdziła, że w ich opinii postawa supermarketów poprawiła się. Przeszło 1/4 twierdzi, że nie dostrzega żadnej zmiany, przy czym niekoniecznie musi to oznaczać coś negatywnego – część klientów dostrzega pewien stały poziom obsługi klienta. Jedynie dla 12 proc. badanych nastawienie supermarketów wobec klientów uległo pogorszeniu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.