27.07.2018/13:53

Sweet Gallery wysyła za granicę polski koncept lodów i kołaczy na kółkach

Sweet Gallery, operator sieci przyczep działających pod szyldami Lodolandia i Kołacz na Okrągło, ma ambitne plany rozwoju na zagranicznych rynkach – dowiadujemy się z „Pulsu Biznesu”.

W kręgu zainteresowania Sweet Gallery, która w Polsce dysponuje siecią 470 przyczep - latem sprzedawane są z nich lody (marka Lodolandia), a poza sezonem letnim kołacze (Kołacz na Okrągło), są według gazety m.in. takie kierunki, jak Norwegia, Estonia czy Luksemburg. Spółka ma już kilkanaście punktów na Slowacji i po kilka w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Działający w oparciu o franczyzę koncept jest obecny w tych krajach od około roku. W Polsce firmie stuka pięć lat, roczna sprzedaż wynosi 150-160 mln zł.

Polskie szyldy gastronomiczne do tej pory nie radziły sobie na obcych rynkach. „Puls Biznesu” przywołuje przykład firma Sphinx Polska, które nie udało się podbić Węgier i Rumunii. Także sieć Lodziarni Firmowych nie imponuje pod względem liczby prowadzonych za granicą lokali – według „PB” ma tylko dwie lodziarnio-kawiarnie w Czechach. Podchody robią też Da Grasso (jedna placówka w Wielkiej Brytanii) oraz North Fish.

Wojciech Goduński, prezes Wojteksu w rozmowie z gazetą opowiada, że główną barierą w budowaniu sieci poza Polską jest brak odpowiednich partnerów – takich, którzy znają branżę i orientują się w specyfice lokalnego rynku.
Zdaniem przedstawicieli Sweet Gallery zarządzana przez nich sieć ma o tyle mniejsze bariery wejścia na obce rynki, że opiera się na koncepcie taniej franczyzy i nie potrzebuje lokali gastronomicznych – sprzedaż odbywa się z przyczep. Atutem jest też sezonowość oferty (latem lody, w chłodniejszych miesiącach kołacze).

Więcej na ten temat w weekendowym „Pulsie Buznesu”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.