24.02.2017/10:07

Szykuje się wielki powrót zup owocowych na polskim rynku

Mintel odnotowuje zjawisko charakterystyczne dla polskiego rynku - powrót popularności zup owocowych. Wśród Polaków cieszą się one opinią zdrowych i smacznych. Są zróżnicowane, wygodne i popularne. Ponad połowa naszych rodaków twierdzi, że w ciągu tygodnia jada zupy na obiad, a spora część z nich robi to także w pracy. Przez lata dominowały zupy instant, obecnie pozycję odzyskują zupy w płynie, gotowe do spożycia. To okazja dla producentów.

Producenci tacy jak Profi, Winiary czy Amino starają się wykorzystać rosnące zainteresowanie zupami gotowymi do spożycia. Ta pierwsza marka w połowie ub.r. wypuściła na rynek serię słodkich zup owocowych, do spożycia na zimno lub na gorąco. Seria nosi nazwę Wspomnienie Dzieciństwa, co oczywiście stanowi nostalgiczne odwołanie do przeszłości.

W ostatnich dekadach popularność zup owocowych zmalała, częściowo dzięki bogatej ofercie innych smaków, także egzotycznych (np. zupki chińskie). Według badania Mintel's Trend Never Say Die (w wolnym tłumaczeniu: nigdy nie mów nigdy), obecnie powraca zainteresowanie zupami owocowymi, produkowanymi z wykorzystaniem nowych technologii i receptur, przy jednoczesnym nawiązaniu do tradycji.

Słodkie smaki umożliwiają poszerzenie konsumpcji zup gotowych do spożycia na inne okazje, poza obiadową. Są one coraz częściej daniem przekąskowym lub jego składnikiem. Zapracowani Polacy coraz częściej sięgają po przekąski, ale chcą jeść zdrowo. Jedna trzecia polskich konsumentów przedkłada zdrowsze przekąski, np. owocowe, ponad snacki z dużą zawartością cukru czy tłuszczu. Jedna czwarta badanych oczekuje szerszej oferty przekąsek z dużą zawartością warzyw lub owoców. Dla producentów zup owocowych to okazja do poszerzania asortymentu o kategorie on-the-go oraz o małe opakowania z jedną porcją.

Trend nie musi się ograniczać do rynku polskiego. W innych krajach zupy owocowe to koncept niszowy, ale przykładowo w Danii firma Skælskør Frugtplantage wprowadziła do oferty zupy truskawkowe, hiszpańska Collados oferuje truskawkowe gazpacho, a na rynku niemieckim pojawiło się gazpacho marchwiowo-pomarańczowe.


 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Cezary 24.02.2017

    Rzeczywiście coraz więcej klientów pyta o zupy owocowe. Myślę, że na targach food tech 7 marca w Warszawie będzie można się dowiedzieć trochę więcej o technologii ich produkcji.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.