13.03.2020/23:57

Szymon Piduch, prezes Dino Polska: Będziemy pracować nad dalszą poprawą rentowności

Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. w liście do akcjonariuszy podsumował miniony rok w działalności firmy. Podkreślił, że rok 2019 był kolejnym okresem, w którym spółka konsekwentnie realizowała swoją strategię, co przyniosło rezultaty w postaci równie szybkiego rozwoju sieci Dino jak we wcześniejszych latach.

Szymon Piduch, podkreślił że w 2019 r.  firma zrealizowała główne cele, które postawiła sobie ponad rok temu. Sieć otworzyła rekordową liczbę 243 marketów, co sprawiło, że na koniec roku pod szyldem Dino w całej Polsce funkcjonowało 1 218 sklepów, a ich łączna powierzchnia sprzedaży przekroczyła 472 tys. mkw. i była o 26 proc. wyższa niż rok wcześniej. 

Firma rozwijała także zaplecze logistyczne. Na początku 2019 r., w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, spółka zakończyła proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego. W połowie ubiegłego roku sieć uruchomiła magazyn w Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wcześniej wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim.

Prezes firmy Dino Polska podkreślił, że firma jest obecnie w trakcie budowy piątego magazynu w miejscowości Łobez w północno-zachodniej Polsce. Równolegle przygotowuje kolejne inwestycje w tym obszarze.

Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które działały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło firmie zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności. 

Prezes Dino podkreślił, że cieszy go rosnąca liczba osób, które odwiedzają sklepy  sieci. A firma stale pracuje nad „zdobyciem zaufania klientów i wkłada dużo wysiłku w dostosowywanie asortymentu do ich potrzeb.”

W 2020 r. firma planuje utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Prezes spółki podkreśla, że widzi „dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach.”

Zgodnie z dotychczasową polityką firmy całość generowanych zysków chce przeznaczyć na dalszy rozwój. Nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku około 950 mln zł.

Szef Dino Polska wskazał, że firma jest przygotowana do tego, aby w 2020 r. liczba otwarć sklepów Dino rosła w podobnym tempie jak rok wcześniej. Równolegle do rozwoju sieci spółka pracuje nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności.

 
 
 
 
 
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.