Take&GO zapowiada nowy koncept sklepu bezobsługowego, który będzie gamechangerem [WYWIAD]
- Take&GO 2.0 będzie czymś zupełnie nowym na rynku, zarówno dla klienta sklepu, jak i dla całej naszej branży, która śledzi, co dzieje się w temacie nowych technologii w handlu. Zmieniony zostanie każdy aspekt sklepu - zapowiada w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Marcin Popiak, Chief Commercial Officer w firmie Surge Cloud, która rozwija sieć sklepów Take&GO.
Jak wyglądają plany rozwoju Take&GO na 2020 r.? Pierwotne założenia zakładały rozbudowę sieci do 20 sklepów i debiut w Warszawie, tymczasem wciąż działają tylko dwie placówki. Nastąpiła rewizja planów?
Faktycznie musieliśmy zmienić nieco plany, choć nie wynikało to z wybuchu pandemii. Pół roku po uruchomieniu pierwszego sklepu i pięć miesięcy po wystartowaniu z drugim, zebraliśmy dużo wiedzy i doświadczeń, na podstawie których szykujemy teraz coś, co będzie zupełnym „gamechangerem” na rynku. Będzie to sklep Take&GO 2.0, w nowej odsłonie. Przygotowanie tego projektu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy to w tej chwili nasz absolutny priorytet. Take&GO 2.0 będzie sklepem, który dostarczy klientom zupełnie inną jakość doświadczenia bezobsługowego. Oczywiście już obecne nasze placówki autonomiczne wyróżniają się na tle konkurencji, ale to, co teraz szykujemy, pójdzie jeszcze o krok dalej.
Czyli uruchamianie sklepów w obecnym koncepcie zostało wstrzymane, a docelowo ekspansja dotyczyć będzie formatu Take&GO 2.0?
Dokładnie tak będzie. Nie będziemy skalować konceptu, który już istnieje, gdyż uznaliśmy, że lepszym wariantem będzie przygotowanie nowej odsłony Take&GO. Jednym z jej założeń jest to, żeby była łatwo skalowalna.
Pierwszy sklep Take&GO 2.0 ruszy w ciągu pół roku?
To termin maksymalny i bezpieczny, którego jesteśmy pewni. Jeśli jednak prace pójdą sprawnie, to w optymistycznym wariancie uda się skrócić termin prac do 4-5 miesięcy, a zatem możliwe, że sklep ruszy już we wrześniu bądź październiku.
Będzie to placówka w nowej lokalizacji, czy modernizacja jednego z dotychczasowych sklepów?
Mowa tutaj o sklepie w zupełnie nowej lokalizacji. W międzyczasie dotychczasowe dwa sklepy też będą stopniowo usprawniane, będziemy wprowadzać do nich na bieżąco nowinki, jednak zmiany te widoczne będą głównie dla codziennych klientów. Tym, co zrobimy w nowej lokalizacji, zaskoczymy natomiast nie tylko klientów, co całą branżę handlową w Polsce.
Lokalizacja pod Take&GO 2.0 jest już zabezpieczona?
Pierwszy sklep w nowym koncepcie zostanie uruchomiony w Poznaniu. Wychodzimy z założenia, że dobrze jest mieć punkt odniesienia do istniejących sklepów, które już dobrze znamy. Z drugiej strony, otwarcie kolejnego rynku, jakim byłaby dla nas Warszawa, stanowiłoby dodatkowe wyzwanie, które w obecnej sytuacji byłoby niepotrzebne. Zależy nam na tym, żeby podejść do debiutu nowego konceptu mądrze, tak by koniec końców projekt spisał się i miał ekonomiczne uzasadnienie. Dopiero wtedy przyjdzie pora na wejście do kolejnych miast.
1 komentarz
-
29.05.2020
Oprogramowania zmieniają nie tylko ten segment. Technologicznie na dziś to nie jest wyzwanie. Czekamy na pierwsze sklepy w Krakowie. [treść niezgodna z regulaminem forum]
11