27.01.2023 / 21:09
StoryEditor

Taniej już było. Za jedno jajo zapłacimy 1,60 zł?

Nawet biorąc pod uwagę prognozowany wzrost cen jaj w Polsce, będą one najtańsze w Unii Europejskiej (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
W wielu sklepach w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Francji wprowadzana jest reglamentacja jaj. Problem nie dotyczy tylko Europy – zmagają się z nim też Japończycy, Amerykanie czy Nowozelandczycy. Lista stale się poszerza. Jaj zaczyna brakować również w Polsce. Eksperci prognozują, że ich średnia cena będzie szukała wartości na poziomie 1,30-1,60 zł za sztukę.

Baza produkcyjna jaj w naszym kraju przez ostatnie pół roku zmniejszyła się aż o przeszło 20 proc. Co to oznacza dla konsumentów w Polsce? Czy w najbliższym czasie czeka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.08.2025 / 08:46
StoryEditor
Zalando przyspiesza dzięki AI i ekspansji B2B. Wyniki zaskakują
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech (Shutterstock)

Zalando zamknęło drugi kwartał 2025 roku z przyspieszeniem przychodów i poprawą wyniku operacyjnego. Firma notuje wyraźny wzrost aktywności klientów, intensyfikuje inwestycje w personalizację doświadczenia zakupowego i rozwija ofertę logistyczną dla sprzedawców. Jak te elementy wpłyną na długoterminową pozycję Zalando na rynku europejskim?

W II kwartale wartość sprzedanych towarów (GMV) wzrosła o pięć proc. i osiągnęła 4 mld 58,1 mln euro, a przychody zwiększyły się o 7,3 proc. do 2 mld 835 mln euro. Skorygowany z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.08.2025 / 08:08
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Żabka, Biedronka, Carrefour, Lidl, Beda, Nawrocki, Jush, Żabka, Vollmart, sprzedaż detaliczna, JD.com
TOP 10 tygodnia: Żabka, Biedronka, Lidl, Beda, Nawrocki, Jush, Żabka, Vollmart, sprzedaż detaliczna, JD.com

Mijający tydzień w handlu to informacja o półrocznych wynikach sieci Żabka. Jeronimo Martins myśli o przejęciu sklepów Carrefoura w Polsce, a cała branża handlowa zastanawia się, co będzie dla niej oznaczała prezydentura Karola Nawrockiego.

Żabka zwiększa udziały rynkowe i zapowiada otwarcie znacznie większej liczby sklepów niż planowała

Żabka ma za sobą pełne wyzwań sześć miesięcy 2025 r. Największego oper...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 05:57