08.06.2018/13:54

Tesco Europe: Musimy walczyć z marnowaniem żywności!

Marnowanie żywności staje się jednym z najbardziej palących problemów na świecie, tak w kontekście walki z ubóstwem, dbania o zasoby naturalne, ale także poprawy efektywności biznesowej. Praca nad nowymi rozwiązaniami systemowymi, legislacyjnymi i gruntowną edukacją konsumentów. Jednocześnie dostawcy i dystrybutorzy powinni ściśle współpracować ze sobą, by tworzyć rozwiązania zachęcające klientów do działania przeciwko marnowaniu żywności.

7 czerwca 2018 r. przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw i instytucji państwowych z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Wielkiej Brytanii spotkali się w Warszawie, by omówić możliwości wspólnych działań na rzecz ograniczania marnotrawienia żywności. Organizowana w Warszawie przez Tesco konferencja CE Food Waste dowiodła, iż efektywna walka z marnowaniem możliwa jest tylko w przypadku partnerstwa i zaangażowania zarówno sieci handlowych, jak i producentów i konsumentów.

Podczas konferencji przedstawiciele różnych branż i organizacji rozmawiali o wadze identyfikowania źródeł marnotrawienia żywności oraz o sposobach na walkę z tym zjawiskiem – dziś i w przyszłości.  
Żeby skutecznie walczyć z marnowaniem żywności, musimy najpierw zmierzyć, gdzie w naszych firmach faktycznie dochodzi do marnowania, a następnie ustalić cele, do których będziemy dążyć – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.

- W ubiegłym miesiącu ponownie opublikowaliśmy własne dane na temat żywności w Europie, zaś znacząca redukcja skali marnowania o 30 proc. rok do roku dowodzi, że jest to właściwe podejście. Zachęcamy zatem sieci handlowe i producentów w całym regionie do mierzenia zjawiska marnowania żywności i aktywności w tym zakresie – dodał Matt Simister.

Uczestnicy konferencji podkreślali konieczność rozwijania infrastruktury oraz wspierania Banków Żywności i organizacji społecznych w usprawnianiu procesu przekazywania nadwyżek żywności. Wskazywano także na potrzebę ścisłej współpracy między dostawcami i detalistami, by tworzyć rozwiązania zachęcające klientów do działania przeciwko marnowaniu żywności. Jednym z najlepszych przykładów w tym obszarze jest gama owoców i warzyw Perfectly Imperfect, która pomaga ograniczać odpady z gospodarstw rolnych – wszystko dzięki dostarczaniu mniej regularnych i powtarzalnych produktów oraz oferowaniu ich klientom Tesco po niższych cenach.

Gdy w Polsce blisko 2 mln osób żyje w skrajnym ubóstwie i niedożywieniu, nikt z nas nie powinien pozwalać na to, by jedzenie było marnowane. Odpowiedzialny i efektywny rozwój programów przekazywania żywności jest najlepszym działaniem, w które może zaangażować się biznes, by pomóc ludziom najbardziej potrzebującym. Z satysfakcją patrzę na nasze długofalowe partnerstwo z Tesco, dzięki któremu zapewniono ekwiwalent w postaci ponad 25 mln posiłków w regionie Europy Środkowej, z czego w samej Polsce ponad 5,3 mln – powiedział Marek Borowski, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.