24.09.2019/15:43

Tesco ma firmę, która będzie wynajmować powierzchnie po zmniejszeniu hipermarketów


Firma doradcza Cushman & Wakefield została wyłącznym agentem komercjalizującym dodatkowe powierzchnie, powstałe po przebudowaniu największych hipermarketów do formatu mniejszego hipermarketu kompaktowego. Jak pisał portal wiadomoscihandlowe.pl Tesco planuje zmniejszyć aż 60 swoich hipermarketów działających w Polsce.

Zmiany zwyczajów zakupowych Polaków (obserwowane również wśród mieszkańców innych części świata) polegające na dokonywaniu częstszych zakupów spożywczych w mniejszych supermarketach, dyskontach i sklepach osiedlowych zlokalizowanych blisko domu, wymusiły potrzebę optymalizacji w sieciach dużych hipermarketów spożywczych.

- Powierzchnia przy hipermarketach kompaktowych Tesco jest bardzo atrakcyjną propozycją dla najemców, którzy ustabilizowali już swoją pozycję na lokalnym rynku i szukają ciekawych ofert dalszej ekspansji. Z drugiej strony to również doskonała okazja dla nowych marek zainteresowanych wejściem do Polski. Korzystając z doskonale znanych konsumentom lokalizacji, będą mogły one otworzyć swoje pierwsze sklepy – mówi Lucyna Śliż, Associate, dyrektor rozwoju biznesu, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.

- W pierwszym etapie proponujemy powierzchnie w 20, bardzo dobrych lokalizacjach, z dużą liczbą odwiedzających i silnymi obszarami oddziaływania – dodaje Lucyna Śliż.

Jednym z obserwowanych europejskich trendów na rynku powierzchni handlowych jest wzrost znaczenia mniejszych formatów handlowych. Nasycenie rynku w głównych aglomeracjach oraz widoczne zmiany w zachowaniu i oczekiwaniach klientów wpływają na zmiany w planowanej podaży obiektów handlowych, na którą w najbliższych latach będą się składać głównie małe centra typu „convenience”, parki handlowe i obiekty wielofunkcyjne. Analitycy Cushman & Wakefield wskazują, że 40 proc. nowej podaży w Polsce w 2019 roku zostanie dostarczona na rynki, których populacja nie przekracza 200 000 mieszkańców.

Przypomnijmy, że obecnie w Polsce działa ok. 350 sklepów Tesco w trzech formatach: supermarketów (do 2,5 tys. mkw. powierzchni), hipermarketów kompaktowych (od 2,5 tys. do 4 tys. mkw. powierzchni) i dużych hipermarketów (powyżej 4 tys. mkw. powierzchni). Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl Tesco planuje ograniczenie wielkości ponad 60 największych hipermarketów (do 10 tys. mkw. powierzchni), które zostaną zmniejszone średnio o 1/3 dotychczasowej powierzchni.

Wśród sklepów, których powierzchnia zostanie ograniczona, dominują placówki o powierzchni ok. 5 tys. mkw. Tym samym po cięciach ich wielkość będzie oscylowała wokół 3-3,5 tys. mkw. W przypadku większych sklepów np. od 7 do 10 tys. mkw., zmiany mogą być znacznie głębsze.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.