07.11.2016/10:09

Tesco obniża zawartość cukru w produktach marki własnej

Sieć Tesco obniża zawartość cukru, tłuszczu i soli w produktach marki własnej. Już wkrótce na półkach brytyjskich sklepów sieci pojawią się napoje bezalkoholowe private label o obniżonej zawartości cukru.

Sieć Tesco już 4 lata temu zobowiązała się do obniżenia cukru, tłuszczu i zawartość soli we wszystkich swoich produktach marek własnych. Operator właśnie ogłosił, że zmniejszał poziomu cukru we wszystkich napojach bezalkoholowych, w tym sztandarowej marce Tesco Cola. Napoje dostępne będą w sklepach Tesco od piątku, 11 listopada.

Działanie Tesco uwzględnia zalecenia zdrowotne, według których cukry powinny stanowić nie więcej niż 5 procent codziennej, ludzkiej diety.

- Obniżenie zawartości cukru w napojach bezalkoholowych, a także soli i tłuszczu w pozostałych produktach, to tylko część naszych działań, które mają sprawić żeby żywność na naszych półkach była jeszcze zdrowsza - mówi Matt Davies, Tesco UK i ROI CEO.

I dodaje: - Pracowaliśmy nad tym, aby nasze napoje bezalkoholowe po obniżeniu zawartości cukru nadal dobrze smakowały. Obecnie w napojach Tesco znajduje się średnio o 20 procent mniej cukru, niż w 2011 roku.

Tesco rozpoczęło redukcję zawartości cukru w swoich napojach bezalkoholowych w 2011 roku. Dziś w ostatnich 50 produktach (z 251 w tej kategorii) został obniżony poziom cukru do mniej niż 5 g na 100 ml.

Od 2012 r. Tesco pracuje również nad obniżeniem zawartości soli, tłuszczu i cukru w ​​ponad 4200 produktach private label dostępnych w sklepach sieci. Przez najbliższe trzy lata, każdego roku firma chce zmieniać receptury ok. 1000 produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.