01.12.2016/10:24

Tesco Polska: W tym roku Polacy kupią więcej prezentów pod choinkę

Święta nierozłącznie związane są z dużymi wydatkami. Zanim Polacy zasiądą do wigilijnego stołu i rozpakują prezenty zgromadzone pod choinką, czeka ich szał przedświątecznych zakupów. Mijający rok dla wielu okazał się bardziej dostatni niż poprzedni: jak się okazuje, ponad 30% Polaków zamierza wydać na świąteczne prezenty więcej niż w roku ubiegłym.

Jak wynika z badania SW Research dla Tesco zdecydowana większość z nas na upominki dla najbliższych wyda tyle samo (51,1%) lub więcej (30,2%) niż w ubiegłym roku. Tylko 13,8% ankietowanych zadeklarowało, że zamierza wydać mniej. Jak się okazuje, dla połowy badanych (50,4%) to właśnie prezenty stanowią największe  obciążenie w świątecznym budżecie. Na drugim miejscu znalazły się zakupy spożywcze. Dla 43,1% ankietowanych to największe obciążenie w świątecznym budżecie. Równocześnie, prawie 34% Polaków chciałoby wydać na Święta mniej, gdyby miało taką możliwość.

Przedświąteczne zakupy Polacy rozkładają na kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem. Najwięcej, bo połowa z nasz (50,3%) rozpoczyna zakup prezentów na początku grudnia, czyli 2-3 tygodnie przed Świętami. Jednak aż 33% ankietowanych deklaruje, że większość prezentów kupiła już na 1-1,5 miesiąca wcześniej, czyli jeszcze w listopadzie. Choć upominki dla najbliższych to spory jednorazowy wydatek, część z nas (12,4%) czeka z tym do ostatniej chwili i większość prezentów kupuje na kilka dni przed Świętami.

W Tesco z ofertą prezentów wystartowaliśmy jeszcze w listopadzie, co ma uzasadnienie w wyborach Polaków co do przedświątecznych przygotowań. Dla wielu klientów jest to duży wydatek, dlatego rozkładają go na kilka tygodni, zaczynając od zakupu prezentów, o których wiadomo, że nie zepsują się i przetrwają do Świąt. W międzyczasie kupujemy również dekoracje, a na końcu żywność, szczególnie tę świeżą – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Świąteczne prezenty to tradycja, gest sympatii i pamięci. Jak wskazują wyniki badania Tesco, najczęściej (62%) obdarowujemy tylko najbliższych członków rodziny (rodziców, dzieci, rodzeństwo). 18% ankietowanych decyduje się na obdarowanie zarówno członków rodziny, jak i przyjaciół, a 11,% badanych kupi w tym roku prezenty zarówno najbliższym, jak i dalszym członkom rodziny, których spotka podczas rodzinnych biesiad. Natomiast 8% Polaków nie planuje w ogóle kupować prezentów w tym roku.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • alka 02.12.2016

    jak co roku wydatki świąteczne rosną, chcecie zbadać sytuacje wydatków świątecznych ? To kieruje na https://www.ferratum.pl/blog/2016/11/22/europejski-barometr-swiateczny-ferratum . Ankietę warto wypełnić, tym bardziej że ipad do wygrania ! jedne co trzeba to wykazać się kreatywnością. Może taki ipad będzie dobrym prezentem dla męża/żony/córki

  • Bee 01.12.2016

    Niebywale ciekawe badania. Proponuję by następnym razem fachowcy z Tesco zlecili jakieś firmie zbadanie czy woda jest mokra?, dlaczego zimą jest zimno? albo jak na imię ma św.Mikołaj?
    Są to kwestie istotne dręczace nasze społeczeństwo na drodze do dobrobytu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.