08.09.2016/00:01

Tesco skraca terminy płatności dla polskich dostawców!

Władze sieci Tesco podjęły decyzję o wprowadzeniu ustandaryzowanych terminów płatności dla wszystkich dostawców – w tym skróconych, 14-dniowych terminów dla najmniejszych partnerów handlowych – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

Nowe terminy płatności w przypadku Tesco dla średnich i dużych dostawców w Europie to 30 dni w przypadku żywności, średnio 45 dni dla produktów nieżywnościowych i 60 dni w przypadku artykułów przemysłowych. W Polsce, ze względu na oddzielne regulacje prawne, terminy te wynoszą 30 dni dla wszystkich średnich i dużych dostawców.

- Chcemy być również organizacją prostszą, mniej skomplikowaną w codziennej pracy. Stąd m.in. nasza decyzja o wprowadzeniu ustandaryzowanych terminów płatności dla wszystkich dostawców – w tym skróconych, 14-dniowych terminów dla naszych najmniejszych partnerów handlowych. To dotyczy wszystkich naszych dostawców w Polsce i Europie Środkowej, z którymi realizujemy nie więcej niż 25 tys. funtów (ok. 144 tys. zł) rocznych obrotów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jamie Walker, Product Director at Tesco Central Europe.

I dodaje: - Wierzę, że będzie to pomocna inicjatywa dla małych dostawców. Na zmianie skorzysta 290 dostawców w Polsce, m.in. piekarnie czy spółdzielnie mleczarskie

Jak podkreśla Jamie Walker nowe terminy płatności pokazują, jak mocno firma Tesco skupia się na małych dostawcach, których duża liczba działa w segmencie świeżej żywności. - Ten ruch zachęci lokalnych dostawców do rozwijania się wspólnie z Tesco i wzmocni naszą ofertę dla lokalnych klientów – tłumaczy dyrektor ds. produktu.

Jamie Walker podkreśla, że współpraca z Tesco wiele nowych możliwości dla dostawców. Tak w obszarze wejścia z produktami na nowe rynki, a także szansa na rozwój nowych, innowacyjnych produktów pod marką Tesco. - Obszarem potencjalnego wzrostu dla polskich firm jest oczywiście kierunek eksportowy uważa przedstawiciel Tesco.

Jamie Walker zapytany przez portal wiadomoscihandlowe.pl o kwestie związane z opóźnieniami regulowaniu płatności stwierdził, że firma przestrzega ram prawnych związanych z kwestiami płatności za towary i usługi. - Płacenie na czas to jeden z naszych priorytetów – zapewnia przedstawiciel Tesco.

I dodaje: -  Sami dostawcy przyznają, że płacimy zgodnie z harmonogramami. Ostatnie badanie Supplier Viewpont pokazuje, że przy wskaźniku „Tesco płaci na czas” osiągamy w Europie wynik 84 proc. W ostatnich 2 latach dokonaliśmy pewnych zmian w procesach związanych z płatnościami i widzimy duży postęp – obecnie 84 proc. faktur w Europie płaconych jest przed terminem.

Brytyjska sieć Tesco zarządza w regionie Europy centralnej ok. 1000 sklepów, w tym 430 z nich działa w Polsce.

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Germanhausen 14.09.2016

    Angliki wam polaki robia dobrze do czasu ,nie bujta se ,Lidle ,Aldiki ,Kauflandy nase sa wszedzie ,a tesco za chwile pojdzie w odstawke i GB ,RAUS !

  • Pablito 12.09.2016

    I nikt nie spyta za ile % w obniżce cen Tesco skróci terminy płatności (średnim i dużym dostawcą)? Po drugie, 144k PLN rocznie (mały dostawca) to dostawcy produktów regionalnych czyli promil w obrocie. PR-owo ruch Tesco wygląda świetnie, jak już zaczniesz się nad tym zastanawiać dostrzegasz prawdę :)

  • Anna 10.09.2016

    Nareszcie ktoś zdecydował się coś zrobić dla dostawców! Brawo Tesco!

  • ciacho 08.09.2016

    alleluja!

  • ojezu 08.09.2016

    dobra wiadomość związana z Tesco. coś niebywałego :)

  • Hipcio 08.09.2016

    Brawo, nareszcie

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.