26.10.2016/12:36

Tesco udowadnia, że zamierza dalej rozwijać się w Polsce - wywiad

O inwestycji w centrum dystrybucyjne w podpoznańskich Komornikach, optymalizacji logistyki oraz centralizacji zarządzania Tesco w regionie Europy Środkowej portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawiał z Adamem Manikowskim, dyrektorem zarządzającym Tesco w Polsce.

Tesco poinformowało niedawno o budowie w podpoznańskich Komornikach trzeciego centrum dystrybucyjnego w Polsce. Jak duże środki pochłonie ta inwestycja?

Obiekt, który otwarty zostanie już 4 listopada, w pierwszej kolejności pozwoli znacząco zoptymalizować koszty działalności logistycznej w Polsce i mocno poprawi siatkę dystrybucyjną w całym kraju.  Pozwoli nam odpowiednio rozłożyć obciążenia między wszystkimi obiektami. Z nowego magazynu towary dostarczane będą do 119 sklepów Tesco w Polsce, ulokowanych na Północy i Zachodzie kraju. Uruchomienie trzeciego centrum dystrybucyjnego pozwoli nam znacząco zoptymalizować koszty działalności logistycznej w Polsce, a zarazem stworzy nowe miejsca pracy. Inwestycja ta jest dowodem na to, iż Tesco w Polsce stawia na rozwój.

Czy uruchomienie centrum dystrybucyjnego w Komornikach oznacza, że Tesco zamierza otworzyć więcej sklepów w północnym regionie kraju?

Nasz model biznesowy zakłada wzmacnianie istniejących placówek Tesco w całej Polsce, nie zaś w wybranych regionach. Od zawsze działamy w skali całego kraju i tak też pozostanie.

Nowy magazyn ma odciążyć dwa obiekty działające w Gliwicach i Teresinie, a firma nie ma w planach zamykania żadnego z nich?

Działalność magazynów w Gliwicach i Teresinie zostanie wsparta przez nowe centrum dystrybucyjne w Komornikach. Żaden z obiektów nie zostanie zamknięty. Magazyn, z którego wcześniej korzystaliśmy, był wynajmowany. Przy jego pomocy obsługiwaliśmy logistykę pewnej grupy wybranych produktów; stanowił zatem dodatkową pomoc dla naszych dotychczasowych dwóch głównych magazynów.

Jak bardzo uda się zoptymalizować koszty całej logistyki Tesco po uruchomieniu magazynu w Komornikach?

Otwarcie trzeciego dużego magazynu mocno wpłynie na poprawienie modelu kosztowego Tesco, a co za tym idzie – również na naszą konkurencyjność, gdyż oszczędności, które wypracujemy, zamierzamy zainwestować w ulepszenie oferty dla klientów.

Kiedy inwestycja w nowy magazyn się zwróci?

Ciężko jest rozpatrywać ten jeden element naszej działalności w oderwaniu od całego biznesu Tesco. Mamy w Polsce ponad 400 sklepów i na naszą logistykę patrzymy całościowo. Dzięki trzem dużym magazynom, będziemy w stanie znacznie lepiej dostosować asortyment do potrzeb klienta, co przełoży się na poprawę konkurencyjności Tesco.

Jednym z tych 400 sklepów Tesco w Polsce jest placówka Tesco Express. Jakie są plany Tesco w kontekście rozwoju sieci sklepów convenience w Polsce? Czego firma nauczyła się podczas testów tego formatu na stacjach PKN Orlen?

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Klik 03.11.2016

    Beznadziejny wywiad. Jeśli cyt.: " sukcesem ma być takie prowadzenie sklepów, żeby były jak najbardziej konkurencyjne" to proponuję odwiedzić sklepy Lidla, które zawsze mają dobre ceny, dostępność i zadowoloną załogę i zadowolonych klientów. Jak oni to robią......

  • Bee 27.10.2016

    Artykuł można skomentować cytatem z p, Manikowskiego ".na razie rozważamy różne opcje." Pogratulować tak przemyślanej i szegółowej strategii. A tymczasem Lidl otworzył 600 sklep.

  • Do @kb 27.10.2016

    Tesco w Korei już się sprzedało i to wiele miesięcy temu. Pozdrawiam.

  • Kb 27.10.2016

    Za ubiegły rok mieli 100 milionów straty w Polsce. Sprzedaliby sie w Turcji, Korei, Japonii czy USA tylko nie ma chętnych.

  • biba 26.10.2016

    Jakie Tesco jest takie jest ale jest! Gdy zostaną sami Francuzi to będziemy płakać!

  • HWY 26.10.2016

    400 sklepów? Zdaje mi sie, że jeszcze niedawno mieli ich trochę więcej, czy ktoś może to potwierdzić?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.