10.05.2020/11:25

To koniec trendów zero waste i eko w sklepach. Powodem pandemia

Również od lipca 2019 roku Auchan zachęcał swoich klientów, aby przychodzili do sklepów z własnymi opakowaniami. Dotychczas kupujący w Auchan mogli pakować do swoich pojemników jedynie produkty z działu Bazarek, w którym wyroby sprzedawane są na wagę, na sztuki albo na litry. Jak tłumaczyła rzeczniczka Auchan Dorota Patejko, klientom taka możliwość się spodobała, w związku z czym firma zdecydowała się wdrożyć rozwiązanie również w działach z wędlinami i serami na wagę, a także z owocami i warzywami.

Od listopada ub.r. we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce świeże produkty na wagę ze stoisk z obsługa można było włożyć do własnych opakowań. Warzywa można pakować nadal do wielorazowych worków. „Zrezygnuj z plastikowych foliówek na owoce i warzywa! Jako alternatywę proponujemy nasz worek na zakupy wielokrotnego użytku. Wystarczy, że kupisz go tylko raz i możesz korzystać z niego w kółko – podczas każdych zakupów” – zachęca Kaufland. Możliwość pakowania pozostałych produktów do pudełek klientów testowano od początku października 2019 roku w wybranych marketach sieci, następnie rozszerzono rozwiązanie na inne sklepy. Usługą objęto sery, wędliny i produkty garmażeryjne –z wyłączeniem mięsa i drobiu.

– Mięso i drób są wyłączone z usługi pakowania produktów do opakowań własnych klientów, ponieważ są to produkty surowe, nieprzetworzone i niestabilne mikrobiologicznie – informował Łukasz Pawlicki z biura prasowego przedsiębiorstwa Kaufland Polska.  

Wprowadzenie usługi jest częścią kampanii „Zróbmy to razem”, obejmującej szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Kaufland zakładał do tej pory, że do 2025 roku ograniczy zużycie tworzywa sztucznego w swoich marketach o co najmniej 20%, a 100% opakowań jej marek własnych będzie można poddać recyklingowi.

Do popularyzacji „zero waste” przyczyniało się również Makro, które szkoli swoich gastronomicznych klientów, w jaki sposób wyrzucać jak najmniej, nie tylko ze względu na opłacalność biznesu, ale również po to, aby produkować jak najmniej odpadów. Dodatkowo Makro deklaruje zamianę koszulek foliowych na papierowe w asortymencie ziół doniczkowych do końca czerwca 2020 roku. Spółka informuje, że tylko to pozwoli na ograniczenie plastiku o 3 tony rocznie. W tych ostatnich działaniach nie powinien zaszkodzić wirus SARS -CoV -2.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Karol 19.05.2020

    U nas do tej pory zakupy naszych klientów pakowane są w papierowe torby z taniegadżety.pl i nie zamierzamy z tego rezygnować. Ciągle domawiamy hurtowe ilości, bo wtedy wychodzi zdecydowanie taniej. Myślimy jeszcze nad wprowadzeniem bawełnianych toreb, ale na początku musimy zamówić kilka sztuk żeby przetestować ich jakość.

  • Ferrew 12.05.2020

    Przeprośmy sie z plastkiem i to natychmiast. Dzięki platstikowie epiedemi została zatrzymana a dalsza walka z jednorazowymi plastkiowymi opakowaniami, torbami czy rękawiczkami to zapraszanie Covid19!!!

  • Hipsterek 11.05.2020

    Co z tego, że pójdę z własną torbą na zakupy do lidla jak zapakuję do niech od cholery jednorazowego plastiku - jogurt, ser, kielbasa, lody, woda, cola, każde mięso, płyn do naczyń, szampon itp to wszystko jest pakowane indywidualnie w jednorazowe opakowanie z plastiku. Chodzenie do takiego sklepu ze szmacianą torbą nic nie zmieni chyba że lubimy sobie wmawiać, że ratujemy świat. Potrzebne są odgórne regulacje rządowe z realnym wpływem na ilość plastiku

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.