27.02.2021/08:42

TOP10 wiadomości tygodnia: Vollmart, Żabka, Amazon.pl, Biedronka, lodówkomaty InPostu, dramat w gastronomii

Kończy się tydzień, który upłynął pod znakiem startu nowej sieci hard dyskontów - Vollmartu. Choć temat ten zdominował ostatnie dni, również na portalu wiadomoscihandlowe.pl, to jednak nie zabrakło innych wydarzeń o istotnym znaczeniu dla branży handlowej w Polsce. Sprawdź, co działo się w tym tygodniu.

1. Ruszył pierwszy sklep Vollmart! Poznaliśmy plany nowej sieci hard dyskontów
W środę rano w Siedlcach otwarty został pierwszy sklep nowej sieci Vollmart, stworzonej przez znanego biznesmena Wiktora Sawosza. Detalista rozwijać się będzie w modelu hard dyskontowym, podobnym do Mere - ograniczy koszty do absolutnego minimum, by móc zaoferować klientom tańsze produkty niż u konkurentów.

2. Polski e-sklep Amazon może ruszyć już 1 marca 2021 r. Gigant e-commerce zbiera z rynku sprzedawców
Wiele wskazuje na to, że możemy już odliczać godziny do momentu startu polskiej wersji platformy Amazon.pl. Na stronie tego e-commerce'owego giganta pojawiła się aktualizacja warunków programu partnerskiego.

3. Żabka ma już 7 tysięcy sklepów. Za dwa lata będzie największą siecią handlową w Polsce
Sieć Żabka liczy już 7 tysięcy sklepów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Centrala największej sieci convenience w Polsce potwierdziła nasze informacje i ujawniła, że placówka handlowa o tym numerze uruchomiona została w czwartek w miejscowości Biecz (woj. małopolskie, zaledwie 4,6 tys. mieszkańców).

4. InPost szykuje ofensywę lodówkomatową. Kilkadziesiąt nowych maszyn i partnerstwa z kolejnymi sieciami spożywczymi
InPost ma w planach na 2021 r. zainstalowanie lodówkomatów w kilkudziesięciu nowych lokalizacjach. Szykuje się także do uruchomienia pilotażowej współpracy z kolejnymi po Auchan sieciami sklepów spożywczych. Plany rozwoju w tym obszarze zdradza w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jerzy Bonalski, dyrektor e-grocery w firmie InPost.

5. Liczba sklepów spożywczych w Polsce spadła poniżej 100 tys.! Najszybciej ubywa najmniejszych i największych placówek
W zeszłym roku ubyło w Polsce prawie 1900 placówek handlowych, a ich ogólna liczba spadła poniżej 100 tys. - wynika z badania „Universe Update” firmy NielsenIQ. Tempo na poziomie 2 proc. rocznie jest wyraźnie słabsze niż w poprzednich latach, gdy ten wskaźnik sięgał poziomu 4 proc. Najgorzej jest w przypadku kiosków, małych sklepów i - co nie jest niespodzianką - hipermarketów.  

Ciąg dalszy listy - na drugiej stronie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także