09.05.2022/09:00

Transport drobnicowy – kompleksowe usługi logistyczne dla wielu branż

Polska notuje świetne wyniki w wymianie handlowej, co przekłada się bezpośrednio na działalność wielu firm. Zwłaszcza tych, które zajmują się dostawami towarów. Dlatego operatorzy logistyczni, podążają za potrzebami swoich Klientów, ale równie uważnie analizują aktualne trendy na rynku. Na tej podstawie rozbudowują swoje sieci drobnicowe i uruchamiają dodatkowe linie. Potrzeba biznesowa Klienta jest kluczowa. 

Organizacja przewozu towarów nie jest rzeczą łatwą, biorąc pod uwagę jak wiele czynników należy przeanalizować, aby wybrać optymalny rodzaj transportu. Kiedy najlepszą opcją transportu jest transport drobnicowy? Wybór jest często uzależniony od kosztów i czasu realizacji usługi oraz możliwości przewozowych. Ponadto od czynników związanych bezpośrednio z samym towarem np. jego rozmiarem i kształtem, specyfiką, a także takimi parametrami jak sposób zabezpieczenia ładunku w trakcie transportu. Szczególne w przypadku dostaw towarów wrażliwych oferta musi być skrojona indywidualnie pod kątem potrzeb danej firmy. Inne rozwiązanie sprawdzi się w przypadku organizacji transportu drobnicowego dla producenta żywności, a jeszcze inne w przypadku przedsiębiorstwa produkującego deskę podłogową. 

Kompleksowo i na czas 

Z perspektywy PEKAES, czołowego operatora logistycznego, najbardziej liczą się dla Klientów kompleksowe usługi w zakresie logistyki wspierane zintegrowanymi systemami informatycznymi. Na przykład firma z branży żywności dla zwierząt poszukiwała operatora logistycznego, aby powierzyć mu pełen wolumen drobnicowy. Odbiorcami byli producenci drobiu, bydła i trzody chlewnej. Operator zaproponował takie rozwiązania, które umożliwiają realizację projektu na dużą skalę z uwzględnieniem aż 500 punktów dostaw Klienta. Dzięki zainstalowaniu programu PUGO do lokalizacji i monitorowania pojazdów za pomocą technologii GPS, Klient może śledzić w czasie rzeczywistym całą flotę pojazdów dedykowanych wszystkim operacjom w kraju. 

PEKAES posiada duże doświadczenie we współpracy z przedsiębiorstwami stosującymi systemy HACCP. Operator może sprostać największym wyzwaniom logistycznym i zagwarantować najwyższą jakość usług realizowanych zgodnie z wymogami dotyczącymi magazynowania i transportu żywności.  

Elastycznie dopasowanie do potrzeb Klienta

Firma produkująca opakowania poszukiwała operatora, który zapewni kompleksowe dostawy dużego ładunku, na który składały się tysiące mniejszych przesyłek adresowanych do różnych odbiorców. Operatora, który zadba także o przepakowanie i magazynowanie towaru na miejscu. Przy takiej różnorodności opakowań, ale także wyzwaniach dotyczących dostawy do różnych odbiorców – usługa transportu drobnicowego okazała się idealną opcją. Dodatkowo Klient korzysta z magazynu centralnego PEKAES

Klienci zgłaszają się z różnymi potrzebami do firmy logistycznej. Głównie jednak są zainteresowani czasem dostawy ładunku. Ponieważ informacja o aktualnym miejscu towaru jest kluczowa, dlatego również dopytują o usługę track&trace, czyli śledzenia przesyłek. Pozwala ona Klientowi sprawdzić status dostawy swojego zamówienia w realnym czasie. Powiadomienie zawiera wszystkie kluczowe dane, co istotne, w sytuacji jakichkolwiek zakłóceń na przykład spowodowanych nieprzewidzianą sytuacją na drodze, Klient otrzymuje powiadomienie o zmianie. To jednocześnie wyzwala u operatora szybką reakcję i podjęcie odpowiednich działań.

Dostawy B2C – operator w centrum dowodzenia

Klienci są obecnie bardzo zainteresowani rozwiązaniami niestandardowymi w logistyce, jak na przykład zapewnieniem specjalnych warunków przewozu towarów i dostaw w systemie B2C. Zdarzają się zlecenia nietypowe, jak na przykład transport rzeczy bardzo długich lub wysokich. W takim przypadku należy zorganizować dedykowany transport. Ciekawym wyzwaniem w ostatnim czasie był transport piasku, który PEKAES dostarczył na Cypr. 

Inną specyfiką charakteryzuje się obsługa Klientów z takich branż jak na przykład budowlana, meblowa czy AGD. Przy organizacji dostaw, należy brać pod uwagę także dostępność odbiorców pod wskazanym adresem. Wymaga to doskonałego zaplanowania łańcucha dostaw i zarządzania procesem obsługi Klienta. Dlatego nowe technologie, a w szczególności nowoczesna infrastruktura IT, są niezbędne do zarządzania operacjami dedykowanymi różnym branżom. 

Klient przede wszystkim poszukuje kompleksowej organizacji całego procesu logistycznego, którą PEKAES jest mu w stanie zapewnić. Jeśli projekt tego wymaga, operator logistyczny zajmuje się m.in. przeładunkiem, konsolidacją, dekonsolidacją produktów, ale także paletyzacją, foliowaniem, obsługą celną i przygotowaniem deklaracji wartości oraz ubezpieczenia CARGO. 

Jednym z bardzo wymagających segmentów jest „one stop e-commerce”, gdzie obsługa, którą świadczy PEKAES, często wybiega daleko poza usługę standardowej logistyki. Działając w imieniu Klienta, operator pełni znacznie więcej różnych ról. Oznacza to, że odpowiada za kluczowe z punktu widzenia Klienta obszary takie jak dostawy z i do magazynu, obsługa zamówień i przygotowanie kompletnej przesyłki do wysyłki, kompleksowe przygotowanie dokumentacji sprzedażowej i wysyłkowej czy obsługa zwrotów. 

W kierunku potrzeb Klientów

PEKAES zdecydował się zapewnić więcej połączeń pomiędzy krajami o najszybszej dynamice eksportu i importu towarów, co wpłynęło na skrócenie czasu dostaw przesyłek i usprawniło przepływ towarów. Jeśli chodzi o międzynarodowy transport drobnicowy Klienci operatora wybierają najczęściej obsługę kompleksową z odprawą celną i ubezpieczeniem. Dotyczy to w szczególności takich krajów jak Norwegia, Wielka Brytania i Szwajcaria. 

W ciągu 3 miesięcy tego roku najbardziej popularnym kierunkiem pozostają Niemcy, które są naszym największym rynkiem zbytu. PEKAES przewozi tam różnorodne towary, np. części maszyn, opakowania, materiały budowalne oraz deskę podłogową. Na liście popularnych kierunków w transporcie międzynarodowym drobnicowym firmy znajdują się także Czechy, Słowacja, Francja i kraje bałtyckie. Ponadto Skandynawia, a w szczególności Dania. 

Na pewno dobrze rozwija się szlak turecki, a właściwie importy z Turcji – to dla nas obecnie codzienność. Myślę, że w obecnych czasach to chyba alternatywa dla dostaw z Chin. Natomiast wśród najczęściej przewożonych przez PEKAES obecnie towarów znajdują się opakowania, niskoprzetworzone towary jak na przykład wiadra plastikowe, zamknięcia do słoików, ale także skóry owcze, odlewy, szkło, płyty MDF, żywica, okna i farby. Ponadto tkaniny, części samochodowe, urządzenia sanitarne oraz artykuły spożywcze. – stwierdza Marek Tkaczyk, Dyrektor Sieci Międzynarodowej PEKAES


PEKAES podąża w kierunku perspektywicznych rynków, dlatego w ofercie operatora pojawiły się dodatkowe linie do takich państw jak między innymi Rumunia, Bułgaria, Serbia czy Grecja.  Warto wspomnieć, że w 2021 roku bardzo zyskał na znaczeniu transport towarów do i z Wielkiej Brytanii. Operator jeszcze bardziej rozwinął przewozy na tym kierunku, oferując Klientom również odprawy celne we własnych agencjach celnych, a także ich reprezentację przed organem celnym oraz innymi instytucjami państwowymi, jak np. SANEPID. 


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także