19.01.2014/13:40

Trzy pytania do... Krzysztofa Waligórskiego, prezesa sieci supermarketów Intermarché

Trzy pytania do... Krzysztofa Waligórskiego, prezesa sieci supermarketów Intermarché

Ostatnio najwięcej tracą hipermarkety, a zyskują dyskonty. Czy stawianie na niskie ceny to dobra strategia, gdy Biedronka jest już niemal na każdym rogu ulicy?

Osłabienie rynku, które miejmy nadzieję jest już za nami, poważnie zmieniło wrażliwość cenową polskiego konsumenta. Taki okres najbardziej sprzyja dyskontom. Pozostali gracze, obok prezentowania swoich głównych walorów, muszą również pogłębić inwestycje w ceny. Na dłuższą metę wojna cenowa jest jednak zbyt kosztowna. Sieci nie będą mogły sobie pozwolić na jej kontynuowanie. Należy zachować niskie ceny, ale długotrwały sukces odniosą ci, którzy obok odpowiedniej strategii cenowej zbudują ofertę wykraczającą poza to, co może zaproponować dyskont. Z badań wynika, że konsumenci będą przeznaczać coraz mniej czasu na zakupy produktów spożywczych. To duże wyzwanie przede wszystkim dla sieci hipermarketów, a jednocześnie szansa dla takiego formatu, jak supermarket, gdzie klient znajdzie wszystkie niezbędne artykuły, a zakupy nie zajmą mu wiele czasu.

Ile sklepów chcecie otworzyć w 2014 roku i jak rozwijają się placówki Intermarché contact?

W 2014 roku zamierzamy otworzyć około 30 sklepów i umocnić się na pozycji lidera w segmencie przymarketowych stacji paliw. Intermarché posiada obecnie w Polsce 201 sklepów, 27 z nich funkcjonuje w formule contact, pozostałe jako Intermerché super. Nowy format contact będzie testowany w 2014 roku – wówczas będziemy mogli pojawić się w kolejnych lokalizacjach. Podstawowy pozostanie jednak format super, który nadal chcemy rozwijać i optymalizować, uwzględniając potrzeby klientów.

Kiedy Intermarché wejdzie do Warszawy?

W stolicy lokalizacje są obecnie ekstremalnie drogie. Niewielka jest też podaż atrakcyjnych handlowo działek. Prowadzimy rozmowy na temat kilkunastu miejsc, które wydają się nam ciekawe, a ostateczne decyzje uzależniamy od opłacalności tych projektów.
Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (131) Styczeń 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.