03.02.2021/12:03

Uber kupuje Drizly, platformę do zamawiania alkoholu przez internet

Uber poinformował o osiągnięciu porozumienia w sprawie kupna firmy Drizly zajmującej się sprzedażą alkoholu online. Akwizycja opiewać będzie na ok. 1,1 mld dolarów.

Transakcja ma zostać sfinansowana w 90 proc. poprzez zapłatę w akcjach Ubera. Pozostałe 10 proc. zapłacone zostanie w gotówce.

Inwestorzy pozytywnie zareagowali na tę informację o przejęciu Drizly. Akcje Ubera podrożały na Wall Street o ponad 7 proc. Kapitalizacja amerykańskiego przedsiębiorstwa ponownie przekroczyła 100 mld dolarów.

Drizly dostarcza alkohol (piwo, wino, alkohole mocne), napoje, soki i przekąski do domów klientów w ponad 1,4 tys. miast w Ameryce Północnej. Platforma ma zostać zintegrowana z aplikacją Uber Eats, choć z pierwszych zapowiedzi wynika także, iż aplikacja Drizly nie zostanie wygaszona - funkcjonować będzie także jako odrębny byt.

Przejęcie Drizly to kolejny krok Ubera w ramach transformacji z korporacji para-taksówkarskiej w stronę dostarczyciela żywności i innych produktów. W trakcie pandemii COVID-19 doszło do przełomowego momentu, kiedy w przychodach Ubera więcej zaczął ważyć segment Eats niż pośredniczenie w przewozach ludzi.

Drizly określane bywa "Amazonem dla alkoholu". Firma działa w Stanach Zjednoczonych oraz coraz śmielej poczyna sobie w Kanadzie. Spółka powstała w 2012 r. w Bostonie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także