28.12.2016/11:43

UOKiK chce dokładniej przyjrzeć się przejęciu na rynku sklepów bezcłowych

UOKiK wydał w ostatnim okresie trzy postanowienia o przejściu do drugiej fazy postępowań w sprawie koncentracji, jednym z nich było przejęcie przez Lagardere Duty Free kontroli nad Inflight Service Poland. Łącznie w 2016 roku było siedem takich spraw, na ponad 190 wydanych decyzji.

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może zostać wydłużone o 4 miesiące. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Przejście postepowania do drugiej fazy jest rzadkością. W 2016 r. na 190 wydanych decyzji w sprawie koncentracji  zdarzyło się tak w zaledwie siedmiu przypadkach.

W drugiej fazie rozpatrywane będzie przejęcie przez Lagardere Duty Free kontroli nad Inflight Service Poland. Obie spółki zajmują się sprzedażą towarów w sklepach na lotniskach. Informacje udzielone przez wnioskodawcę nie pozwalają na precyzyjne określenie rynku właściwego zarówno w aspekcie produktowym, jak i geograficznym. Dlatego konieczne jest przeprowadzenie szczegółowego badania rynku.

Przypomnijmy, że na początku listopada 2017 r. firma Lagardere Duty Free złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie sieci sklepów bezcłowych należących do Inflight Service Poland.

Lagardere Duty Free należy do grupy kapitałowej Lagardere, działającej globalnie na następujących rynkach: wydawnictwa książkowe i elektroniczne; sprzedaż detaliczna w lokalizacjach podróżnych oraz lokalizacjach koncesjonowanych; prasa, sektor audiowizualny (radio, telewizja, produkcje audiowizualne) i cyfrowy oraz pośrednictwo w sprzedaży usług reklamowych oraz agencje sportowo-rozrywkowe.

Inflight Service Poland prowadzi działalność wyłącznie w zakresie sprzedaży w sklepach na terenie jednego lotniska w Polsce. Spółka należy do grupy kapitałowej Gategroup prowadzącej działalność w zakresie dostawy produktów, usług i rozwiązań służących pasażerom linii lotniczych, specjalizującej się w gastronomii, zaopatrzeniu i logistyce, zarówno na pokłady samolotów, jak i dla firm obsługi naziemnej.

Kliknij i przeczytaj także:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.