11.01.2017/08:34

W 2017 r. sieć Stokrotka wygeneruje ok. 2,8 mld zł przychodów

Eksperci DM BDM szacują, że przychody Emperia Holding ze sprzedaży grupy w 2016 r. wzrosną do 2,4-2,5 mld zł, co implikuje wzrost o blisko 18 proc. r/r. W 2017 r. estymują, że obroty grupy zwiększą się ok. 16 proc. r/r do 2,8-2,9 mld zł (w tym w sieci Stokrotka do 2,8 mld zł).

Wyniki Emperii za III kw. 2016 r. okazały się lepsze r/r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły aż o 16,6 proc. do 605,8 mln zł, a wynik brutto ze sprzedaży wzrósł do 168,4 mln zł , co implikuje przyrost o 15,3 proc.

Jednocześnie – jak podkreślają eksperci DM BDM - obniżeniu uległa marża handlowa, co było rezultatem nowej polityki cenowej prowadzonej w sieci Stokrotka oraz otwieraniu placówek w formie franczyzy (sprzedaż jest realizowana na marży hurtowej). Analitycy zwracają uwagę, że erozja pierwszej marży w 3 kw. 2016 r. była mniejsza niż w poprzednich kwartałach (kiedy ubytek był bliski 2 p.p. r/r). Dzięki zdarzeniu jednorazowemu w postaci zbycia dwóch nieruchomości spółka zaraportowała ok. 8 mln zł zysku, dzięki czemu skonsolidowana EBITDA podniosła się do 32,2 mln zł (+58,2 proc.) r/r, a wynik netto podniósł się o 17 mln zł.

W ujęciu segmentowym „motorem” napędowym wzrostu sprzedaży Emperii był obszar detaliczny. Przychody podniosły się o blisko 17 proc., co jest pochodną 3 składowych: rozbudowie sieci o 59 sklepy r/r, wysokiej dynamice sprzedaży porównywalnej (która wyniosła 5,4 proc. r/r) oraz „urocznieniu” sklepów otwieranych jeszcze w 2015 r. (strategia grupy zakłada, że po kilku miesiącach działalności na danym rynku i zdobyciu stałej grupy klientów, podwyższane są ceny towarów). Segment nieruchomościowy wypracował 5,5 mln zł przychodów, a liczba posiadanych nieruchomości operacyjnych zmniejszyła się do 88 obiektów. Średnia stawka miesięcznego najmu pozostała bez zmian. Znaczący wzrost przychodów osiągnęła działalność informatyczna (5,9 mln ZŁ ; +8 proc. r/r).

Eksperci DM BDM spodziewają się, że 4 kw. 2016 r. będzie kolejnym udanym okresem w wykonaniu Emperii. Estymują, że grupie uda się wypracować blisko 654 mln zł przychodów, generując jednocześnie 27,2 mln zł EBITDA. W naszych prognozach nie zakładamy pozytywnych zdarzeń jednorazowych, które miały miejsce w minionych kwartałach. Na poziomie netto – eksperci DM BDM – liczą na wypracowanie przez Emperię 12,2 mln zł zysku netto. Tym samym w ujęciu całorocznym wzrost sprzedaży może sięgnąć do niemal 2,5 mld zł, przy jednoczesnym zwiększeniu EBITDA do 105,8 mln zł. Po skorygowaniu o zdarzenia jednorazowe wynik względem 2015 r. będzie wyższy o ok. 4 mln zł (pomimo erozji marży handlowej w sieci Stokrotka w 1 połowie 2016 r.).

W perspektywie 2017 r. eksperci liczą na kontynuację pozytywnych tendencji wynikowych w kolejnych kwartałach. Na poziomie grupy liczymy na 2,9 mld zł obrotów i 111,6 mln zł EBITDA (po oczyszczeniu o zdarzenia jednorazowe wzrost o 15,7 mln zł r/r).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.