16.05.2017/15:04

W 2018 r. Emperia chce przyspieszyć rozwój sieci Stokrotka

W I kw. br. należąca do Emperia Holding spółka Stokrotka otworzyła 11 nowych sklepów, , a zamknęła trzy placówki. W całym 2017 r. firma chce otworzyć ok. 90 sklepów w formatach supermarketów i marketów. W planach jest otwarcie ok. 10 sklepów convenience pod szyldem 5 Market. W przyszłym roku tempo otwarć może być istotnie wyższe.

W 2017 r. Stokrotka planuje uruchomić 15 supermarketów. Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding zaznaczył, że firma ma zabezpieczone lokalizacje pod te sklepy, a większość z nich ruszy w II połowie roku. W przyszłym roku firma może otworzyć 18-20 sklepów w formacie supermarketów.

W przypadku marketów firma chce otworzyć w 2018 r. znacznie powyżej 50 sklepów, w tym roku będzie ich ok. 40. Spowolnić może ekspansja sklepów franczyzowych, których miało ruszyć w tym roku 35, ale według władz firmy – ze względu na wymagania dotyczące franczyzobiorców i standardu prowadzenia sklepów – ten model rozwoju może być wolniejszy niż wcześniej zakładano. Tempo rozwoju franczyzy w 2018 nr. może być zbliżone do tego z 2017 r.

Dariusz Kalinowski podkreślił, że tegoroczne plany rozwoju formatów supermarketów i marketów zostaną zrealizowane.

Firma planuje także rozwijać koncept sklepu convenience pod szyldem 5 Market. Obecnie działa 1 sklep pod tym szyldem, a wkrótce ruszą kolejne. Koncept będzie testowany na grupie ok. 10 sklepów.

Prezes Emperia Holding podkreślił, że jest zadowolony z wyników testowego sklepu typu convenience. I dodał, że jeżeli kolejne placówki osiągną podobną sprzedaż w tak krótkim czasie, to bardzo szybko firma przejdzie od fazy testów do szerszego rozwoju sieci 5 Market. Jednocześnie zasygnalizował, że sieć convenience będzie rozwijana głównie w zasięgu centrów dystrybucyjnych sieci, które firma ma pod Lublinem i Warszawą. Kolejny magazyn ruszy na południu polski.

Można założyć, że liczba otwarć w przypadku testowanego obecnie konceptu 5 market może być w przyszłym roku dwucyfrowa. A tym samym znacznie przyspieszyć rozwój numeryczny sklepów należących do Emperia Holding.

Na koniec I kw. br. sieć Stokrotka liczyła 380 sklepów, w tym 250 supermarketów, 83 markety i 47 sklepów franczyzowych.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • aga11x 26.07.2017

    Uaźam źe to pienie otwierać nowe ślepy ale dobrze jest zatroszczycsie o te co już są. A ludzie pracownicy są też ważni a nietyety Stokrotka ma to w nosie . Z pracy odchodzi wielu ludzi z doświadczeniem do pracy jak już się ktoś zgłosi to aż wola o pomste do nieba. A po za tym jak prowadzić sklep z 15 ludźmi zamiast z 20 w tym urlopy A standardy a obrót ? Więc według szefów lepiej otworzyć nowy sklep

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.