07.02.2020/15:17

W 2019 r. sprzedaż produktów marki własnej urosła o niemal 5 proc.

Wartość sprzedaży marek własnych w Polsce w 2019 r. wyniosła 32,1 mld zł, czyli o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Nielsen cytowanych przez „Puls Biznesu”.

Obecnie na rynku FMCG marki własne odpowiadają już za 19,8 proc. sprzedaży FMCG w Polsce, na co wpływa przede wszystkim polityka asortymentowa dyskontów.

Według informacji „PB” najczęściej kupowanymi produktami tego typu są nabiałowe marki własne dwóch największych sieci — Mleczna Dolina (Biedronka) i Pilos (Lidl).

Cytowany przez „Puls Biznesu” Piotr Murawski, client specialist z firmy Nielsen podkreśla, że Polacy zaczęli doceniać jakość marek własnych. Już 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. Siedem lat temu twierdziła tak zaledwie jedna trzecia. Zdaniem eksperta wynika to z trendu premiumizacji produktów private label, który przekłada się na wzrost jakości i ekskluzywności towarów marki własnej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.