28.10.2020/11:00

W centrach handlowych szybko ubywa klientów w związku z drugą falą epidemii

W związku z rosnącą liczbą zakażonych COVID-19 i kolejnymi obostrzeniami, Polacy ograniczają wizyty w centrach handlowych. Wskaźnik odwiedzalności PRCH Daily Footfall Index w tygodniu 19-25 października w dni handlowe wyniósł średnio 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. To o 10 punktów procentowych mniej niżw tygodniu poprzednim (12-18 października).

Uwagę zwraca sobotni wynik odwiedzalności. Tego dnia weszły w życie kolejne obostrzenia, a liczba klientów spadła o 35 proc. w stosunku do rezultatu z ubiegłego roku. W najtrudniejszej sytuacji znajdują się największe obiekty handlowe, w których zatrudnionych jest najwięcej osób. Od początku pandemii osiągają one niższe wyniki odwiedzalności niż małe iśrednie nieruchomości komercyjne w porównaniu z rezultatami z ubiegłego roku. W badanym tygodniu zanotowały footfall niższy o 7-9 p.p. od mniejszych obiektów. Najtrudniejsza sytuacja jest w regionie wschodnim. Tam odwiedzalność w ubiegłym tygodniu była prawie o połowę niższa niż przed rokiem.

PRCH, które zrzesza ponad 200 największych podmiotów działających w branży nieruchomościhandlowych  stoi   na   stanowisku,   iż   wprowadzanie   dodatkowych   ograniczeń   dla   handlu   jest nieuzasadnione. - Klienci przychodzą obecnie do galerii po to, żeby zaspokoić najważniejsze potrzeby   zakupowe,   w   centrach   nie   ma   tłumów,   obowiązują   godziny   dla   seniorów   orazograniczenia dotyczące liczby osób, które mogą przebywać w sklepie. Dodatkowo branża jest przygotowana do bezpiecznej obsługi klientów – komentuje Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

I dodaje: - Przygotowaliśmy się do realizacji naszych zadań uwzględniając  zmieniającą  się  sytuację  epidemiologiczną,   dzięki   stosowaniu   najwyższych standardów sanitarnych (np. nieograniczony dostęp do środków dezynfekujących, czy regularna i częsta dezynfekcja  miejsc  dotykanych  przez  ludzi)  oraz  szerokim  działaniom informacyjno-edukacyjnym kierowanym do klientów. Centra handlowe ze względu na fakt, że dysponują ogromnymi powierzchniami pozwalającymi na sprawną   obsługę   klientów,  zapewniają   możliwość   bezpiecznych   zakupów   oraz   działania z obowiązującymi przepisami. Warto podkreślić, że już wiosenny lockdown mocno zdestabilizował sytuację finansową wielupodmiotów z branży handlowej, które mozolnie zaczęły odrabiać straty i obecnie muszą zmierzyć się zkolejnymi zagrożeniami. Wprowadzenie kolejnych ograniczeń może zagrozić przyszłości wielu podmiotów z sektora handlowego – komentuje Radosław Knap. 

Dane prezentowane przez PRCH pochodzą z obiektów, których powierzchnia (4,14 mln mkw .GLA) stanowi 33% rynku centrów handlowych w Polsce. Zbierane są poprzez systemy zliczania klientów bazujących na kamerach w większości 3D zlokalizowanych nad każdym wejściem doobiektu handlowego oraz w wybranych dodatkowych miejscach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także