17.12.2018/10:39

W grudniu zwycięzcą jest szynka

Polacy oczekują w sklepie szerokiej gamy wędlin do wyboru. Dlatego w większości placówek rodzajów, smaków i marek jest znacznie więcej niż w marketach na terenie innych państw. Jakie produkty mięsne będą cieszyć się w te święta największym powodzeniem?

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych”, robiąc zakupy na święta Bożego Narodzenia ponad 90 proc. konsumentów włoży do koszyka szynkę. Ogromną popularnością będą się cieszyć także tradycyjne i suche kiełbasy. Jednak nie tylko one.

Prawie połowa nabywców w trakcie przedświątecznych zakupów sięgnie po boczek, a co trzeci zakupi kabanosy i pasztety. Badania Skilltelligence pokazują również wzrost zainteresowania wegetariańskimi i wegańskimi zamiennikami produktów mięsnych – co prawda ankietowani wskazują je na razie tylko sporadycznie, ale jeszcze kilka lat temu nie wspominał o nich w kontekście świąt zupełnie nikt.
Co szczególnie ważne, wraz ze zbliżaniem się Bożego Narodzenia rośnie prawdopodobieństwo, że konsument zainteresuje się wędliną z wyższej półki, a te wyróżniające się na tle konkurencji specjały pozwalają właścicielowi sklepu na osiągnięcie wyższej marży.

Wielkie zakupy

Sprzedaż wędlin w kanale tradycyjnym przed Bożym Narodzeniem jest najwyższa w roku, większa nawet niż przed Wielkanocą. Produkty niszowe odgrywają w tym kontekście istotną rolę – to oczywiście mały, ale ważny wycinek rynku. Pozwala on detalistom wykorzystać to, że Polacy przed świętami szukają produktów wyższej jakości i w mniejszym niż zazwyczaj stopniu kierują się ceną.

Nie powinno dziwić, że w tym czasie aktywność marketingowa wiodących firm mięsnych znacząco rośnie. Z badania Skilltelligence wynika, że przed świętami luksusowe produkty mięsne zamierza kupić 65 proc. konsumentów, podczas gdy poza specjalnymi okazjami nabywa je regularnie tylko 18 proc. z nas.

W mięsnym najlepiej

Badania potwierdzają, że na bożonarodzeniowe zakupy mięso-wędliniarskie ponad 40 proc. Polaków uda się do sklepu mięsnego, a 22 proc. zrobi je w super- lub hipermarkecie. Jednocześnie 17 proc. kupujących wybierze dyskont, 8 proc. centrum handlowe, zaś 7 proc. targ lub bazarek. Tylko 3 proc. ankietowanych wskazało w tym kontekście sklep osiedlowy. Jeszcze mniej, bo zaledwie 2 proc. deklaruje, że zrobi zakupy przez internet. Przeciętny polski konsument zamierza wydać na świąteczne mięso i wędliny między 100 a 200 zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.