20.08.2018/22:10

W sklepach Lidl w Polsce debiutuje Cold Brew Coffee od Etno Cafe

W wybranych sklepach Lidla pojawiły się właśnie pierwsze butelki Cold Brew Coffee by Etno Cafe, kawy “parzonej na zimno”. Tym samym sieć stała się kolejnym ważnym graczem detalicznym – po Żabce – która testuje produkt z bardzo obiecującego segmentu rynku kawowego. Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej.

- Cold brew jest jednym z symboli trwającej właśnie kraftowej rewolucji w świecie kawy – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – I podobnie, jak w przypadku kraftowych piw, duży popyt (zwłaszcza w USA) sprawił, że zainteresowali się nim najwięksi gracze na światowych rynkach. Przykład innych krajów pokazuje, że to dopiero początek kariery tego segmentu w Polsce. 

Cold brew to kawa macerowana, czyli inaczej “parzona” na zimno. Mieloną kawę zalewa się chłodną wodą i pozostawia do maceracji na wiele godzin. Powolny proces sprawia, że smak cold brew jest delikatniejszy od tradycyjnie zaparzanej kawy, choć ma od niej więcej kofeiny. Schłodzone Cold Brew Coffee sprawdza się jako orzeźwiający zastrzyk energii. Jest świetnym, niskokalorycznym i pozbawionym konserwantów zamiennikiem napojów energetycznych.

Kariera cold brew zaczęła się kilka lat temu w USA. Według danych zza oceanu już co piąty Amerykanin pijący codziennie kawę sięga po ten napój. W ciągu zaledwie dwóch lat tamtejszy rynek cold brew urósł o 370%. Amerykańskie start-upy produkujące ten napój stały się w ostatnim czasie łakomym kąskiem dla globalnych graczy, takich jak JAB Holding i Nestle. Moda na cold brew przenosi się też do Europy, a wśród krajów, w których ten segment cieszy się największą popularnością, znajduje się Polska.

Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka, a teraz – do Lidla. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

Firma Etno Cafe dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy. Posiada 17 lokali oraz linię produkcji Cold Brew Coffee, pierwszej polskiej kawy macerowanej na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.